Pluk en Pluis

Cavia4ever

Ervaren
Lid
30 sep 2018
Reacties
584
Aantal Cavia's
2
Even voorstellen, onze huidige cavia's, Pluk en Pluis. Pluk hebben we sinds begin december, een zeugje en een nieuwsgierig ukkie, die al heel snel door had gekregen dat bij koffietijd 's avonds er meestal witlof op het menu staat. 1e foto's zijn van toen ze net bij de dierenwinkel vandaan kwam, de foto's waarbij ze in de voerbak zit, is ze al weer ietsje ouder:

NewGP1.JPG

NewGP2.JPG

NewGP3.JPG

NewGP4.JPG

NewGP5.JPG

Op de volgende foto's is haar maatje Pluis ook te zien. Ook een vrouwtje, hebben we sinds september 2017. Een beetje schrikkerig bij onverwachte bewegingen, maar tegelijk kan ze prima lekker op schoot zitten, vooral op een handdoek, bij onze dochter, gaat ze er echt lekker voor liggen. Die twee hebben gewoon een extra klik, net als dat ik had bij onze pas overleden Vlekkie, die vond het regelmatig zo fijn om bij mij te zitten, dat ze wel eens in slaap viel op mijn schoot. Het zijn net mensen, met de ene kun je net wat beter overweg dan met de andere, zullen we maar zeggen. Gelukkig is Pluis ook een lieverd, en krijg ik de laatste tijd ook wel eens likjes als ze op schoot zit.

NewGP7.JPG

NewGP8.JPG

NewGP9.JPG

In ieder geval kunnen ze goed met elkaar overweg, in het begin was het even uittesten, wat snuffelen, enz, maar nu zijn de posities bepaald, en zitten ze geregeld gemoedelijk samen aan het hooi te knabbelen, of tegelijk uit de voerbak te eten.

De namen zijn gekozen omdat we jaren geleden een nestje hadden met 2 jonkies, die toen ook zo waren genoemd. Helaas konden we die niet houden, en hebben de kleintjes, toen ze groot genoeg waren, een ander baasje gekregen. Maar onze dochter wilde graag dat nieuwe cavia's naar dit nestje zouden worden vernoemd, wat voor een deel is gebeurd toen we vorig jaar Pluis kregen, en nu met de komst van Pluk.