Plexiglas bevestigen?

Chanell

Ervaren
Lid
20 sep 2010
Reacties
373
Website
caviastal-fuzzyclub.jouwweb.nl
Aantal Cavia's
7
Hoi allemaal!

Ik ben afgelopen weekend eindelijk begonnen aan de bouw van mijn flatje. De plannen lagen er al heel lang, maar het kwam er steeds niet van.

Hij wordt 4 verdiepingen:
1e verdieping: 150 cm bij 70 cm
2e verdieping: 150 cm bij 70 cm
3e verdieping: 150 cm bij 60 cm
4e verdieping: 150 cm bij 60 cm

Hij komt in m’n woonkamer tegen een vrije muur. Ik kan niet wachten tot ik mijn caafjes erin kan huizen! Dan hebben ze eindelijk lekker de ruimte! :)

Nu zit ik alleen met het volgende:

Omdat ik graag goed zicht wil hebben in de flat, laat ik één zijkant open en de voorkant ook natuurlijk. Tegen het uiteinde van de bodemplaten van 60 cm diep zit van boven tot aan de onderste plaat van 70 cm nog wel een bevestigingsstrook (van 10 cm) voor extra stevigheid, maar de platen van 70 cm steken aan beide zeiden dus 10 cm uit (de plaat die de andere zijkant dicht maakt is maar 60 cm diep. Gelijk aan de bovenste twee verdiepingen.)

Op de hoeken van de platen van 70 cm wil ik dus een verbinding maken voor het plexiglas. (Zonder dit aan het hout te kunnen bevestigen.) Hebben jullie ideeën hoe ik dit aan kan pakken? Zijn daar misschien verbindingsstukken voor?

(Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Jammer genoeg kan ik op dit moment geen foto’s uploaden om het duidelijker te maken.)

Groetjes Chantal