Piepen bij ontlasting

Sperziemone

Beginnend
Lid
9 nov 2014
Bericht
67
Reacties
59
Website
www.ikwilcavias.nl
Aantal Cavia's
3
Mijn cavia piept/kreunt/kermt van de pijn als ze plast. Soms ook zonder dat ze plast of poept en dan kan ik er geen touw aan vast knopen.

Ik ben hier al heel vaak mee naar de dierenarts geweest (naar eentje van de caviakundige dierenartsen-lijst) maar ze kunnen niks vinden. Echter heb ik pas na mijn laatste DA bezoek het idee dat het door de ontlasting komt. Er waren foto's gemaakt, echo gedaan omdat we cystes vermoedden, maar niks. Ook geen blaasstenen. Ze eet goed, mooie keutels, drinkt goed en is actief.

In haar urine vonden ze wel een beetje gruis, dus ik heb haar eurologist gegeven en de pijn leek minder te worden, maar nu kreunt ze toch weer heel erg :( En altijd gepaard met een gasbuik. Ondanks goede keutels en goed eten. Haar buik is nu ook écht hard.

Ik ga haar weer op de infacol, cisaral en metacam zetten maar ik weet gewoon niét meer wat ik met dit beestje aan moet. We kunnen geen oorzaak vinden en ik stouw er maar allemaal medicatie in. Wat moet ik hier nou mee? Iemand nog tips of herkent iemand de symptomen?