• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Peruvians en Lunkarya's uit Duitsland, wie doet mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xdesix

Gevorderd
Lid
7 aug 2006
Reacties
61
Website
desiree.zyberteq.org
Aantal Cavia's
6
Ik heb een mooie beer gezien bij Hallytowner Wuschelschweinchen in Duitsland. Maar nu zijn de verzendkosten waarschijnlijk rond de €60,- en dat vind ik wel wat duur voor 1 cavia. Verder wil ik ook niet meer dieren erbij.

Als iemand nog wat zoekt, dan kunnen we de verzendkosten delen.
Dit is de website: http://www.repage7.de/member/hallytownmeeris/

Ik woon trouwens in Meppel.
Groeten desiree

terra

Gast
Ik zal kijken of er een mooie lunkje voor me bij zit, woon in steenwijk

---------- Bericht toegevoegd om 17:08 ---------- Vorig bericht was van 17:03 ----------

Nou ik kan er geen wijs uit worden van wát er nou te koop is....:icon_sad:..

Lid
5 apr 2009
Reacties
57
Website
www.caviastalcarpediem.nl
Ik zal kijken of er een mooie lunkje voor me bij zit, woon in steenwijk

---------- Bericht toegevoegd om 17:08 ---------- Vorig bericht was van 17:03 ----------

Nou ik kan er geen wijs uit worden van wát er nou te koop is....:icon_sad:..

Dus ben niet de enige, ik snap het ook niet hiihhi

xdesix

Gevorderd
Lid
7 aug 2006
Reacties
61
Website
desiree.zyberteq.org
Aantal Cavia's
6
Bij 'abgabe hinweise' helemaal onderaan die pagina op 'ich stimme zu' klikken en dan kom je bij de verkoop dieren. Er staan geen Lunkarya's bij trouwens, maar dan moet je haar mailen of ze nog lunkjes te koop heeft. Toen ik mailde voor een peruuf, had ze er nog meer te koop als op de website staat.

---------- Bericht toegevoegd om 17:17 ---------- Vorig bericht was van 17:16 ----------

Het is wel even zoeken ja, hahhaha

Sasika

VIP
Lid
3 nov 2008
Reacties
322
Website
www.thallasa.jimdo.com
Aantal Cavia's
22
Ze fokt wel met satijntjes ik weet niet of ik dat zou doen.Denk dat ik vedrer zou zoeken. Ik weet wel dat pauline in België erg leuke Peruufjes heeft.

terra

Gast
Duitsers zijn dól op satijn heb ik begrepen:icon_wink:, nou ik snap geen biet van die website en geen lunkjes te koop, dus dat wordt em niet...

Annechien

Gast
Je kan ook het stamboom opvragen, niet alle stambomen zitten vol met satijn.
ik zou me niet blind staren op een stamboom..... ik had begin dit jaar een schitterende zwartbonte Alpaca gekocht zonder satijn op de stamboom en wat was deze Alpaca? Juist satijn........ dat heeft mij doen besluiten niks meer uit Duitsland te halen.

xdesix

Gevorderd
Lid
7 aug 2006
Reacties
61
Website
desiree.zyberteq.org
Aantal Cavia's
6
Je moet je ook niet blind staren op het stamboom, maar als je het stamboom hebt kun je wel weer de ouders, grootouders enz. opzoeken via internet. Het risico is natuurlijk altijd het satijngen ergens weer opduikt, of dat het stamboom niet klopt, maar dat risico loop je in Nederland ook.
En een paar jaar geleden was hier in Nederland ook de 50% (als het niet meer is) van de lilac saffraan wit peruvians satijn of satijndrager. Dus ik ben al lang al geen satijn heb (maar dat weet je natuurlijk nooit 100% zeker).
En dan kun je natuurlijk zeggen waarom koop je hier niks in Nederland, maar er zijn veel jongen van mijn beer Thor de fok ingegaan waardoor ik weinig onverwants kan vinden.
Maar ik begrijp je standpunt wel hoor.

Lid
31 jul 2006
Reacties
4.935
Website
members.home.nl
Aantal Cavia's
38
Ze fokt wel met satijntjes ik weet niet of ik dat zou doen.Denk dat ik vedrer zou zoeken. Ik weet wel dat pauline in België erg leuke Peruufjes heeft.

Je bedoeld villa cobaia in arendonk?
Die heeft geen lilac dieren, enkel maar choco en slate blue.

Tja, kans op satijn heb je inderdaad of satijn dragend, maar dat heb je in nederland ook, zeker in deze kleurtjes.
En als alle dieren in nederland verwant zijn aan je eigen dieren moet je het toch ergens anders zoeken, lijkt me, daar kan je soms niet onderuit.

loutje

Ervaren
Lid
10 sep 2010
Reacties
188
Landen vlag
Sorry, even een vraagje tussendoor want ben erg nieuwschierig.. ik heb geen satijn maar wat is er met satijncavia`s? Ik lees meerdere dingen, satijn ziekten enzo.. geen goede cavia`s? Zijn wel mooi!
Sorry dat ik het hier even vraag hoor :icon_wink:

loutje

Ervaren
Lid
10 sep 2010
Reacties
188
Landen vlag
das miss idd een beter idee, daar even lezen. Dankje!

terra

Gast
Ik heb wel eens het idee dat satijn bijna een woord is dat niet meer genoemd mag worden.... ze zijn er nu eenmaal wél hé?? en er zijn zélfs liefhebbers van...

loutje

Ervaren
Lid
10 sep 2010
Reacties
188
Landen vlag
ooh ik bedoelde het niet negatief hoor :) ik hoor het vaak vallen en daarom was ik nieuwschierig ;)

Annechien

Gast
Ik heb wel eens het idee dat satijn bijna een woord is dat niet meer genoemd mag worden.... ze zijn er nu eenmaal wél hé?? en er zijn zélfs liefhebbers van...

ik ben ook een liefhebber van satijn, maar zolang er totaal iets onduidelijk is mbt tot satijnziekte.....

Sasika

VIP
Lid
3 nov 2008
Reacties
322
Website
www.thallasa.jimdo.com
Aantal Cavia's
22
Je bedoeld villa cobaia in arendonk?
Die heeft geen lilac dieren, enkel maar choco en slate blue

Ja die bedoel ik, ik haal die twee kleuren altijd door elkaar.

Deze Duitse fokker heeft wel erg veel satijn en satijndragers zitten.
Denk dat je beter verder kunt kijken er zijn vast meer Duitse fokkers die deze kleur fokken.

terra

Gast
Ik bedoel het ook niet negatief hoor....maar bijna altijd als het woord satijn valt.............maar idd die satijnziekte is een rotziekte!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
sammuis VERKOCHT Peruvian castraat (lilac/saffraan/wit) en Lunkarya zeug (zwart/rood/wit) Knuffelcavia's aangeboden 1
Ingrid! Zeugjes Peruvian, Tessel of Lunkarya gezocht Fokzeugen gevraagd 19
Hittepit Gezocht: wit/roodbont Peruvian/borstelmix of Lunkarya zeugje Fokzeugen gevraagd 0
johannaagnesmaria VERKOCHT Rood-bont Lunkary p, 3kleur lunkarya p, peruvian zwart-rood, texel zwart-rood Fokberen aangeboden 2
peruvian x lunkarya Genetica en erfelijkheidsleer 25
sandra ip lukaria peruuf? Rassen en Kleurslagen 7
caviastalLothian Zeugjes lunk x peruuf Fokzeugen aangeboden 8
nepomuk1983 Peruvian x lunkarya vraagje? Genetica en erfelijkheidsleer 2
chalet de cobaye Lunkarya inkruisen voor verbetering van beharing peruuf !!! Genetica en erfelijkheidsleer 15
amagana Lunkarya x Lunkarya = peruvian? Genetica en erfelijkheidsleer 6
biara Peruvian x Lunkarya = alpaca? Genetica en erfelijkheidsleer 2
peruvian met lunkarya Genetica en erfelijkheidsleer 8
Lunkarya blijkt peruvian Rassen en Kleurslagen 52
tony Peruvian X lunkarya? Fokken 13
Caviastal_Absalom Sheltie, peruvian, merino en coronet cavia's! Fokberen aangeboden 0
Caviastal_Absalom Leuke jonge langharige cavia's ! Knuffelcavia's aangeboden 0
Caviastal_Absalom Peruvian, sheltie en coronet zeugjes Fokzeugen aangeboden 0
Caviastal_Absalom Peruvian en sheltie cavia's Knuffelcavia's aangeboden 0
Caviastal_Absalom Peruvian fok koppel te koop Fokkoppels aangeboden 0
Caviastal_Absalom Sheltie en peruvian cavia's Fokberen aangeboden 0
Bianca1984 Zilver agouti peruvian Fokberen gevraagd 0
Bianca1984 Peruvian beertje Fokberen aangeboden 0
Caviastal_Absalom Sheltie, coronet en peruvian cavia's Knuffelcavia's aangeboden 0
Caviastal_Absalom Sheltie, coronet en peruvian cavia's Fokberen aangeboden 0
Caviastal_Absalom Peruvian zeugjes Fokzeugen aangeboden 0
Caviastal_Absalom Peruvian cavia's Knuffelcavia's aangeboden 0
Caviastal_Absalom Peruvian beertjes Fokberen aangeboden 0
Caviastal_Absalom Te koop aangeboden; Sheltie, coronet en peruvian cavia's Fokzeugen aangeboden 2
Caviastal_Absalom Te koop aangeboden; sheltie, coronet en peruvian cavia's Fokberen aangeboden 2
Caviastal_Absalom Te koop aangeboden; Sheltie, coronet en peruvian cavia's Knuffelcavia's aangeboden 3
Caviastal_Absalom VERKOCHT Sheltie, coronet en peruvian zeugjes Fokzeugen aangeboden 1
Caviastal_Absalom VERKOCHT Sheltie, coronet, peruvian cavia's Knuffelcavia's aangeboden 1
RMZ_Wichtelwaldzwerge Peruaanse / Alpaca Magpie & zwart / rood / wit * Fokken * Fokzeugen gevraagd 1
Khaleesi Kiekjes! (Alpaca & Peruvian babytjes en een Lunkyara) Foto en Filmpjes 1
Caviastal Un Allegra Twee peruvian choco goud witte zeugjes , mama en dochter. Knuffelcavia's aangeboden 1
Caviastal Un Allegra Verschillende peruvian choco buff wit beertjes. Fokberen aangeboden 1
Caviastal_Absalom VERKOCHT Twee leuke zeugjes te koop, peruvian en sheltie Fokzeugen aangeboden 1
Caviastal_Absalom VERKOCHT Zeugjes en beertjes te koop, verschillende rassen en kleurslagen Knuffelcavia's aangeboden 1
Caviastal_Absalom Sheltie, coronet en peruvian cavia's zoeken een nieuw thuis! Fokberen aangeboden 1
Caviastal_Absalom Sheltie, merino, peruvian en coronet diertjes zoeken een fijn thuis! Fokzeugen aangeboden 1
Caviastal_Absalom VERKOCHT Sheltie, coronet, merino en peruvian cavia's zoeken een nieuw thuis! Knuffelcavia's aangeboden 1
Caviastal_Absalom Peruvian zeugjes (langharig) Fokzeugen aangeboden 1
Caviastal_Absalom Peruvian en sheltie cavia's te koop (langharig) Fokberen aangeboden 1
Caviastal_Absalom VERKOCHT Peruvian en sheltie cavia's (langharig) Knuffelcavia's aangeboden 1
Caviastal_Absalom VERKOCHT Te koop aangeboden, peruvian en sheltie cavia's Knuffelcavia's aangeboden 1
Caviastal_Absalom Te koop aangeboden, leuke peruvian en sheltie cavia's Fokberen aangeboden 1
Caviastal_Absalom Te koop aangeboden; leuke peruvian cavia's! (ook california) Fokberen aangeboden 4
Caviastal_Absalom VERKOCHT Te koop aangeboden; coronet en peruvian cavia's Knuffelcavia's aangeboden 1
Caviastal_Absalom Langharige cavia's te koop aangeboden; sheltie, coronet, peruvian Knuffelcavia's aangeboden 1
Caviastal_Absalom Langharige cavia's te koop aangeboden; peruvian en coronet Fokberen aangeboden 0

Vergelijkbare onderwerpen