Paige bevallen van mooi beertje (2 kleintjes en Paige overleden)

Discussie in 'Geboren' op www.caviaforum.nl gestart door teddyfarm, 28 jul 2012.

1. teddyfarm

teddyfarm Ervaren

Lid:
    19 nov 2011
    Het was mij het avondje wel gisteravond. Ik kwam om half 11 terug van een bbq en ging naar de cavia's in de schuur om te voeren. Ik pakte Paige op om te kijken hoe het met haar ging en ik voelde 1 jong vlak voor de opening zitten. Toen zag ik ineens een klein zwart bont beertje onder de wilgenbrug vandaan komen. Hij was al helemaal droog. Hij was er dus al een tijdje. Paige had nog meer jongen in zich, maar ik voelde totaal geen beweging meer. Ik voelen, zit er 1 jong vast met het hoofdje in kanaal. Ze kon hem er gewoon zelf niet uit krijgen. Ik kon net achter de tandjes van het kleintje pakken en door masseren en aan de tandjes te "trekken" is uiteindelijk met moeite het kleintje eruit gekomen. Een heel mooi driekleur zeugje van maar liefst 140 gram. Ze was helaas al een tijdje overleden. Ze had al een blauwe waas op de oogjes. Uiteindelijk is kleintje nummer 3 er ook uit gekomen. Helaas ook al overleden. Een zwart bont beertje van 135 gram. Toen kwam het grootste probleem doordat ze zo heeft zitten persen om het kleintje eruit te krijgen kwam haar baarmoeder helemaal naar buiten. Ik heb het vlug terug geduwd en meteen de dierenarts gebeld. Hij heeft er een hechting opgezet en antibiotica en pijnstiller gekregen. Maandag wordt ze gesteriliseerd.
    Ze zit nu apart, maar wil nog niet eten. Ik ben haar nu aan het dwangvoeren.
    Met het kleine ventje gaat het heel goed. Hij weegt 111 gram. Ik heb hem bij Daantje gezet. Zij heeft 4 jongen van 2 weken en kan deze kleine er nog wel bij hebben. Paige laat de kleine namelijk niet drinken omdat ze teveel last heeft. En na maandag moet de kleine toch naar een pleegmoeder. Hij blijft hier wonen.
    Foto's van het mannetje volgen

Paige is net alsnog overleden. :'(

2. Log in of registreer je om de geplaatste 21 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Paige bevallen mooi
  1. happyhorse
    Reacties:
    13
    Bekeken:
    141
  2. agaruby
    Reacties:
    12
    Bekeken:
    109