• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Oude cavia wat rare kwaaltjes -update: Helaas overleden-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baksteen

Beginnend
Lid
17 apr 2013
Reacties
2
Hallo!

Ik ben hier al een tijd niet geweest, maar hoop dat jullie toch mijn vraag willen beantwoorden?

Ik heb een cavia van 5 jaar oud. en de laatste dagen wiebelt ze wat en is ze wat slomer in haar reacties.
We hebben haar even goed bekeken en haar achterpootje is wat geirriteerd aan de onderkant. Ze lijkt geen pijn te hebben, behalve wanneer we aan haar voetje zitten.

Haar rechter oogje is ook wat vochtig en daar zit wat een blauw waasje overheen. ik vermoed dat ze met dat oogje ook niks meer ziet.

Ze eet en drinkt nog altijd wel goed, dat is niet veranderd.

Nu zou je zeggen, ga met haar naar de dierenarts.
Punt is alleen, dat ga ik niet doen.
Om de simpele reden dat ze dat niet overleefd.
we hebben haar 2 keer verhuisd in haar leven, en beide keren is ze in een soort shock geraakt. ik denk dat als dat nu gebeurt ze hier niet weer uitkomt.
Ik ga dus maar 1 keer met haar naar de dierenarts, en dat is als ik haar in zou moeten laten slapen.

Wat kan ik dus zelf doen om het haar zo comfortabel mogelijk te maken??
Of wat voor medicatie/zalf heb ik eventueel nodig??

Voor de goede orde. Ze heeft het nog wel naar haar zin, maar ik help haar graag van haar ongemakken af.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes, Martje.

Status
Niet open voor verdere reacties.