• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Oproep aan caviavrienden: steun onze campagne!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
TER INFORMATIE: er zullen voor onze onderzoeken geen levende en/of gezonde dieren opgeofferd worden! Ons doel is om weefsel en bloed te laten onderzoeken van dieren die zijn overleden aan een bepaalde aandoening. Op die manier proberen wij te achterhalen wat de oorzaak is geweest en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen en behandelen.

De diergeneeskundige kennis en wetenschap op het gebied van cavia's en konijnen is nog steeds erg beperkt. Help dierenarts en caviadeskundige Eva Stoffels en mij om meer kennis te verwerven door onderzoeken te financieren, zodat we in de toekomst hopelijk meer levens kunnen redden.

DAP Marumoto Fundraising | Dream or Donate

2649-top-koe.jpg

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
Universiteit Utrecht heeft ons inmiddels al laten weten géén lab-onderzoeken te verrichten op cavia's...
Das zeer spijtig, maar wel dus het kernprobleem waar de diergeneeskundige wetenschap steeds op vastloopt...
Er worden nieuwe onderzoeken verricht voor honden en katten, maar de doelgroep konijnen en knaagdieren vallen wederom buiten de boot.
Daarom hebben Eva en ik besloten om zelf geld in te zamelen om zo professionele labs aan te schrijven om onderzoeken voor ons te verrichten...
Jouw steun is hierin uiteraard zeer hard nodig...!

Caafteam Derga

Zeer ervaren
Lid
24 mei 2011
Reacties
1.308
Aantal Cavia's
;)
...dat betekend dat er weer meer proefdieren (cavia's in dit geval) nodig zijn...

Susan

VIP
Lid
30 nov 2014
Reacties
2.429
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
...dat betekend dat er weer meer proefdieren (cavia's in dit geval) nodig zijn...
Als het zogenaamde donorcodicil meer gebruikt gaat worden en mensen hun dode cavia of welk ander huisdier dan ook, met dat codicil bij hun dierenarts inleveren, moet dat geen probleem opleveren toch? Of ben ik heel naïef.

Extra levende dieren gebruiken ben ik sowieso tegen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden en anders bedenken ze die maar.

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
..dat betekend dat er weer meer proefdieren (cavia's in dit geval) nodig zijn...

Nee Janine...in tegendeel...zoals Susan het al zegt, wij willen enkel en alleen weefsel en bloed opsturen naar labs om te laten onderzoeken.
Dit weefsel en bloed nemen we dan ook alleen maar af van dieren die zijn overleden aan een bepaalde aandoening, want juist dan kun je onderzoeken wat de veroorzaker van de aandoening is geweest en waarom reguliere therapie niet of niet voldoende heeft geholpen.
Wij gaan géén gezonde dieren opofferen, dat zou onwijs tegen mijn principes zijn!

Caafteam Derga

Zeer ervaren
Lid
24 mei 2011
Reacties
1.308
Aantal Cavia's
;)
Prima, alleen dit is niet op te maken uit de twee eerste posts, vandaar.

Edit: nu wel!

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
Klopt, daarom heb ik ook even het eerste bericht hierop aangepast (y)

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
UPDATE:

Iedereen die inmiddels een bijdrage heeft geleverd ONWIJS bedankt (y)

De stand van zaken op dit moment is dat Universiteit Gent ook weigert om mee te werken aan de onderzoeken, voor hun zijn (net als Universiteit Utrecht) cavia's en konijnen dus niet waardig genoeg om te helpen...
Het lijkt er echter op dat er in de humane sector wel iemand is die bereid is om ons te helpen, dus dat zou een grote stap voorwaarts zijn!
De pathogeen is dus helaas nog niet bekend, maar het lijkt er wel op dat Eva wel een manier gevonden heeft om de infectie, voor zover mogelijk, onder controle te krijgen.
Pas wanneer de pathogeen bekend is kan hier verder onderzoek naar gedaan worden...we wachten dus nog even met goede hoop af !

stoetel

Ervaren
Lid
13 mrt 2013
Reacties
268
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
Hoe staat het inmiddels hiermee :)? Ik ben wel benieuwd eigenlijk..

Bezoeker

Gast
Hoe staat het inmiddels hiermee :)? Ik ben wel benieuwd eigenlijk..

Als je de link aanklikt is het doel nog niet bereikt. Zal ook wel geen update meer komen denk ik aangezien Fabienne geen forumlid meer is.

stoetel

Ervaren
Lid
13 mrt 2013
Reacties
268
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
aangezien Fabienne geen forumlid meer is.
Oh meen je. Jeetje ben ik dan zo weinig actief geweest op het forum dat ik dat gemist heb.

Nou dan moeten we allemaal nog maar wat doneren :). Hier hebben we allemaal wat aan natuurlijk. Misschien weer even onder de aandacht brengen?

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.001
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Fabienne2,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Ronald Oproep: Informatie over Nathalie (Cs Guineaspride) Marktplaats 18
Shannon&Shay Laatste oproep Knuffelcavia's aangeboden 2
Fabienne2 Oproep: 3 dieren nodig voor studie homeopathie Ziekten 11
Nanoe Oproep/vraag Babbelbox 16
Clarinde Oproep opvang Hillegom....zogend zeugje gezocht (UPDATE; zeugje en jongen helaas overleden) Zoogbank 7
lynnclaessens Dringende oproep Algemeen 23
CS 'T Nijlpaardje Nood Oproep !!!!OPGELOST!!!! Algemeen 76
Fabienne2 Oproep: Bijdrage leveren aan reddingsactie 13 caafs. Marktplaats 43
Milja Oproep aan al mijn cavia vrienden voor de stichting ALS Babbelbox 0
LauraJournalist Oproep: interview in Plusmagazine Algemeen 12
Daann Oproep aan fokkers en opvangers Caviastallen en Combinaties 2
Fabienne2 Oproep aan leden om mee te doen met het Cavia Interview. Babbelbox 24
shari laatste oproep van Limburg België naar ECC Dordrecht Vervoer aangeboden / gevraagd 14
Lotte Oproep: iemand in de buurt van Gorinchem die mij wil helpen met nagels knippen?? Gedrag en Verzorging 36
Oproep! Stamboom onderzoek Felix/Cremo! Algemeen 45
OPROEP: Omroep Max zoekt eigenaren van zieke satijncavia's! Ziekten 5
Truffel (plus kids) opgenomen en gelijk oproep! Zoogbank 32
Rosa_ Oproep Chorulon! Ziekten 11
josefiep Oproepen voor patiënteigenaren Babbelbox 1
Rooska Oproep : lilac tan ch teddy beer. Algemeen 1
Serina Fotografie oproep! Babbelbox 23
marije13051981 Nood oproep Zoogbank 85
colliewife Oproep!!! Algemeen 28
Audrey het wees caafje van vorige week Nood oproep Foto en Filmpjes 12
Spoed oproep van Biker for animals Babbelbox 1
ayliancaafjes Oproep: nog foto's gevraagd voor nieuwe Belgische Standaard Rassen en Kleurslagen 3
chalet de cobaye Oproep .... Kerst versiering !!! Shows 4
chalet de cobaye Oproep...schrijvers en aandragers voor wcc kerstshow 13 dec Shows 8
Cs Schnabbel Oproep! Caviastallen en Combinaties 6
Jipke frl oproep aan alle Drenten onder ons Babbelbox 9
ayliancaafjes Oproep foto-shoot nieuwe Belgische caviastandaard !!! Shows 11
Oproep voor WAJONGERS Babbelbox 5
oproep aan us teddy fokkers Rassen en Kleurslagen 14
Miska Hallo mede-caviavrienden! Voorstellen 8
HappieFoet Hallo caviavrienden Voorstellen 12
Heinekamp Hallo caviavrienden Voorstellen 9
dag caviavrienden Voorstellen 14
Woepsie's Cavia Farm Halookes beste caviavrienden!!! Voorstellen 18

Vergelijkbare onderwerpen