• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Oogproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faunaat

Liefhebber
Lid
7 feb 2007
Reacties
0
Het lijkt ook nooit op te houden. Ben ik drie weken geleden Otje verloren, begint Jet. :icon_sad:

Ik heb sinds anderhalve week een nieuwe cavia. Geen idee of het er mee te maken heeft, maar ik zet het er even bij.

Sinds woensdag zag ik dat Jet wat roodachtig oogwit had aan haar rechteroog en er kwam wat viezigheid uit uit. Nou ja, viezigheid wil ik het niet noemen, als wij een ontstoken oog hebben, komt er ook altijd van dat bruinige plakspul uit.
Donderdag bleek het oogje wat slechter te worden en vrijdag ben ik naar de DA geweest, deze vertelde mij dat het een ontstoken oog was, dus kreeg ik Cavasan mee. Ik ben gaan druppelen, 2 x per dag. Nu zag ik tot mijn grote schrik dat het andere oog ook al begon. :icon_sad: Dus ik ben haar nu 3 x per dag in beide ogen aan het druppelen. En omdat het natuurlijk niet erg genoeg is, heeft Babs ook last van haar rechteroog, maar dit is niet zo erg als bij Jet. Bij haar lijkt het meer een spekoogje te zijn. Verder eten en drinken ze nog goed. Het bruinige plakspul bij Jet is nu wel weg. Maar ze heeft wel een blauwige waas over haar ogen.

Met mijn nieuwe cavia is niks aan de hand.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt,

Groetjes Faunaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderwerp starter Soortgelijke onderwerpen Forum Antwoorden Datum
Aquilegia Ziekten 14
Database Ziekten Almanak 15
Soortgelijke onderwerpen
Oogproblemen
Oogproblemen