Ontstoken oogje, nog nieuwe/andere tips?

DMelody

Liefhebber
Lid
1 sep 2013
Bericht
91
Reacties
64
Aantal Cavia's
4
Hey allemaal,

Ik weet dat ik niet vaak meer post, ik ben meestal met de caafjes bezig als ik thuis ben.
Ze krijgen wekelijks een check-up en worden rond de 10 dagen allemaal gewogen. (Het jonkie iedere dag om bij de houden wat ze aan komt) Ook worden ze iedere avond en ochtend heel even nagekeken. (Ze willen nog wel eens iets uitvreten) Daardoor zag ik vanmorgen meteen dat een van mijn vrouwtjes van 3 jaar oud een ontstoken oogje heeft gekregen vannacht.

Dit heb ik nog nooit bij mijn caafjes gehad.
Natuurlijk meteen de dierenarts gebeld en die raadde aan waar ik al mee was begonnen; schoon maken met lauw warm water. En als het maandag nog niet weg is eventjes langs komen.

Omdat ik er nu zo snel bij ben hoop ik dat ze zo snel mogelijk weer beter wordt. Natuurlijk is het eerste dat ik doe op het forum kijken wat hier gezegd wordt. Maar toch wil ik jullie nog iets vragen;

Ik las al dat kamille thee goed werkt, moet ik die met het zakje in het water 10 minuten eerst laten staan? En dan met keukenpapier deppen?

Zijn er misschien nog nieuwe tips die jullie hebben? Zijn er dingen waar ik nu extra op moet letten?

Natuurlijk krijgt ze ook extra vitamine c van me voor het afweer systeem, wat zou ik verder nog kunnen doen? Ik hoor het heel graag van jullie! Heel erg bedankt alvast! Ik ben altijd heel erg blij met alle kennis die hier gedeeld wordt! 😊

Hieronder nog foto’s van mijn arme schatje, Roxy;

AC891C1C-6DC2-4F96-B723-9FB9FEFA6F12.jpeg

9B1768D8-83FC-464E-BC7D-854DA5721255.jpeg