Ontmoet Evva (update pag. 3)

Discussie in 'Foto en Filmpjes' op www.caviaforum.nl gestart door Thea, 30 jul 2012.

1. Thea

Thea VIP

Lid:
    20 aug 2009
    Pluimen:
    1.917
    Website:
    Aantal Cavia's:
    8
    Ik had de afgelopen 2 weken al 2 tropics geopend over een cavia die haar leven al bij een konijn zat en waar het dus NIET goed ging. Zo wie zo konijn en cavia in een te kleine ruimte, konijn was veel te groot voor de cavia en de eigenaar keek er niet echt goed naar om. Nu was de buurvrouw het dus niet eens zoals ze bij elkaar leefde en probeerde dit duidelijk te maken, haar insteek was eigenlijk om de dieren op een goede manier bij elkaar te houden, maar de eigenaar was ze beide zat en heeft ze in de voortuin gezet van de mevrouw die hun opgevangen had. Zij heeft zelf konijnen en kon het konijn onder brengen bij de hare, maar de cavia niet. Ze is anderhalve week bij haar gebleven, omdat ik zo wie zo op vakantie was en ze kon zo ook herstellen van haar verwondingen.
    Bij mij aangekomen vandaag, heb ik haar eerst nagekeken enzo (zeker weten dat het een vrouwtje is, gezondheid enz). Ze heeft 8 plekken van bijtwonden die er nog vers uit zien. De korstjes zijn inmiddels weg, maar er groeien nog geen haren. Aan de littekens te zien, zie je dat het steeds om de tand verwondingen ging op haar rug en kont. Ik heb haar gewogen en het gewicht was prima 1001 gram. Ook de nagels waren giga lang, helemaal rond gegroeid en ze had 3 eeltplekken op haar poten zitten, dus meteen paar voor pedicure gespeeld vandaag.
    Ze zal tussen een jaar en anderhalf jaar zijn. Een mooie zwart-wit-rode engels gekruinde dame.
    Aangezien ik gisteren Ivana heb opgehaald en daar naam een slotenmerk is, hebben we besloten om deze dame Evva te noemen, een ander sleutelmerk.

Ze is heel schuw en de kennismaking gaat wat stroever als gister met Ivana. Die was binnen 15 minuten opgenomen in de groep. Evva zit nog steeds boven. Jip is al wezen kijken en Daisy ook. Het is niet meteen heel afstandig, maar er werd wel veel gedaan aan kontdraaien en een hoop verschillende geluiden.
    Ik heb geprobeerd om foto's te maken in het mandje, maar ze was te bang, dus later in het hok nogmaals foto's geschoten. Het is een leuke dame om te zien, ik hoop dat ze wordt opgenomen in de groep, anders gaat ze terug en gaat die vrouw een andere oplossing zoeken.

Evvi 30072012 (2).
    Evvi 30072012 (1).

Evvi 30072012 (2). Evvi 30072012 (1).

• Pluimen Pluimen x 20
  2. Log in of registreer je om de geplaatste 30 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Ontmoet Evva (update
  1. mariekevh
    Reacties:
    3
    Bekeken:
    186
  2. Daann
    Reacties:
    8
    Bekeken:
    351