• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Ons allereerste nestje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharon.C

Gevorderd
Lid
11 dec 2011
Reacties
172
Toen ik s'morgens opstond ging ik meteen kijken hoe het met onze hoogzwangere Nena ging.
Niks te merken, ben ik me maar gaan douchen en me klaar gaan maken om naar de winkel te gaan.

Plots word ik geroepen door mijn vader, ''ik denk dat ze aan het bevallen is!'' Ik rende meteen naar de flat. Ze leken allemaal geboren te zijn en ze likt ze schoon. Ze draaide zich en dan zag ik iets wat er niet normaal uitzag.. er lag een dood jong bij haar.. We hebben nog geprobeerd om het tot leven te wekken maar dat is ons niet gelukt. Het was een zwart-buff-wit beertje(?) vermoeden we.

De overige 3 jongen zijn gelukkig wel gezond, op het eerste zicht 3 zeugjes, al is dat nog niet helemaal zeker aangezien het ons eerste nestje is en dat allemaal nog wat nieuw is. Twee van de kleintjes hebben de kleur crèmeagouti-crème-wit en eentje is zwart-buff-wit voor zover ik heb kunnen zien. De zwart-buff-wit heeft helaas een vouwoortje en de andere 2 lijken perfect inorde. Met de mama gaat het goed, al probeer ik ze zoveel mogelijk met rust te laten om even te bekomen. Binnen enkele dagen volgen dan ook de foto's.

Ik ben heel tevreden met dit eerste nestje, ondanks 1 dood jong en een vouwoortje.

Status
Niet open voor verdere reacties.