• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Novadox, Sulfatrim en Doxoral

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lotus

Expert
Lid
14 nov 2011
Reacties
1.943
Aantal Cavia's
16
Even een vraagje aan de kenners zodat ik wat info heb voordat ik de dierenarts bel. Ik heb een hamstertje dat nu al een week Novadox krijgt voor een luchtwegprobleem. Wat het precies is weet de dierenarts niet maar ze heeft duidelijk moeite met ademen en haalt hoorbaar adem. Nu lees ik dat sommige ook Sulfatrim of Doxoral voorgeschreven hebben gekregen. Weet hier iemand het verschil tussen deze drie medicijnen?

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
Ik heb je oproep even verplaats naar fora Overige Dieren, Lotus.

Novadox is Doxoral = heel effectief bij luchtweginfecties bij hamsters.

Lotus

Expert
Lid
14 nov 2011
Reacties
1.943
Aantal Cavia's
16
mmm oke, bij deze hamster dus helaas niet.. misschien dan toch dosering verhogen naar 2 druppels per dag ipv 1

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
Maximaal 2 druppels per dag kun je proberen voor max. 10 dagen.

Lotus

Expert
Lid
14 nov 2011
Reacties
1.943
Aantal Cavia's
16
Oke, dan ga ik dat proberen. Baat het niet dan schaadt het ook niet meer. Ze heeft ook een oogontsteking en daar werkt de cavasan en een zwaardere oogzalf niet voor, daar ben ik ook al twee weken mee bezig. Kreeg nu de tip om Zilverwater te gebruiken of Weleda Ogentroost oogdruppels. Ik ga nog 1 poging wagen, lukt dat niet dan is het klaar... Waardeloos toch zieke dieren in huis, zoveel zorgen van, hoe klein ze ook zijn...

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.474
Colloidaal zilver mag je altijd inzetten, 6 x dgs. 2 druppels.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.001
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Lotus,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen