Niet kunnen eten en afvallen...

Discussie in 'Gedrag en Verzorging' op www.caviaforum.nl gestart door Benjamin, 30 jul 2012.

1. Benjamin

Benjamin Beginnend

Lid:
    3 nov 2007
    Pluimen:
    2
    Website:
    Hallo allemaal,

Voordat ik weer bij de DA zit wil ik mijn 'probleem' even hier neerleggen om te kijken wat jullie gedachten zijn.

Vier weken geleden viel ons op dat met Tommy (borstelbeertje, 2,5 jaar) iets mis was. Hardere stukken van groenvoer liet hij liggen en hij viel af. Een cavia die niet eet is ALARM!!! Naar de dierenarts op dezelfde avond en hij kon gelijk blijven voor een operatie aan zijn tanden/kiezen. Deze waren scheef gegroeid en deden pijn aan zijn tong. De operatie is theoretisch gezien goed verlopen. Echter kon hij na de operatie nog niet eten. Dwangvoeding via een spuit volgde, het is dat hij de spuit niet zelf kan indrukken anders had hij dat ook nog gedaan (om aan te geven dat de 'wil' om te eten wel heel erg duidelijk aanwezig is).

Echter nu, 4 weken na operatie, kan hij nog niet zelfstandig eten. Is na de operatie zelfs nog naar de DA geweest voor een röntgenfoto waar niks op te zien was. Om één of andere reden kan hij nog niet doorbijten. Ik heb hem net nog gewogen en hij is afgevallen tot 680 gram (2 weken geleden was hij nog 820 gram wat ook al te licht was).

Wat kan ik nu nog doen? Weer naar de DA? Nog meer zakjes dwangvoeding halen? Nog langer dwangvoeden in afwachting dat zijn tandjes weer aangroeien?

Wat zou jij nu nog doen (ff bijvertellen dat we al 200 eurootjes kwijt zijn aan DA kosten enzo).

Alvast bedankt voor je reactie.

2. Log in of registreer je om de geplaatste 13 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media