• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Nee mevrouw u krijg de cavia niet mee !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid
6 jun 2008
Reacties
2.258
Vandaag had ik mail contact met iemand die graag een beer/castraat wilde. Nu heb ik als opvanger een rex castraat zitten maar het was voor bij haar beer van 6 jaar. Ze wilde het graag proberen met koppelen.

Nu zit de castraat me niet in de weg , stiekem val ik op zijn eigen wijze koppie, maar een leuk huis met kinderen misgunde ik hem ook niet. Grote pot thee gezet en die mevrouw kwam met haar zoon caafjes koppelen.Alle caafs zaten in de ren maar ze keken er amper naar.

Gompie was erg nerveus in zijn gedrag keek elke keer naar mij als ik bewoog [of wilde ik dit graag:) en haar beer wat een mooi dier was heeft Gompie een paar keer bereden.De kwakken heb ik er uitgetrokken, bha.

Hij zou daar binnen komen te zitten. Nu blijkt haar binnen een ander binnen te zijn als bij mij binnen, gezellig naast de bank en elke avond op schoot. Het was een grote voliere met kippen en duifjes en in een grote schuur.En muizen volgens haar zoon die op de bank zat te wippen.

Maar mevrouw dat is nog veel te koud en muizen pies is niet goed voor caafjes. Dat valt wel mee hoor het is 8 graden daar. Jaha maar hier 20 graden.

En ik dacht ojee ik wil dit niet, maar ze had 45 minuten gereden en die beer bleef maar rijden en daarna even rusten en Gompie zn oogjes waren groot van angst want het is zo'n heerlijke sukkel die niet van zich af bijt.

Hij zou daar ook wel een aai over zn bol krijgen bij het voeren van alle dieren want ze hadden er erg veel.
Maar op schoot nee soms als ik verschoon dan pakken we de konijnen ook wel even. HU konijnen, ja die lopen er naast. Ze kunnen nu niet samen want in het voorjaar zijn de voedsters niet zo lief.Maar onze caaf heeft er wel bij gelopen hoor.

De beren zaten inmiddels rustig[gestresst] naast elkaar. Ik stond op en pakte Gompie op en zei opeens nee hij blijft hier. Ik zie dat hij niet blij is maar vol met stress. PPPFFFTTT ,Dat was assertief voor mij.

Zo te zien was ze wat boos en ging ze weg terwijl Gompie mij op mijn kin kusjes gaf en haar zoon zei sowww die is tam. En ik zei ja die hoort niet in een schuur maar elke dag op schoot dat is hij gewent.

En we hebben nu gewoon besloten Gompie blijft, zo'n kanjer wil je toch niet meer missen.

CIMG1674.jpg CIMG1689.jpg CIMG1668.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.