Muizengif

Rosa_

VIP
Lid
3 sep 2006
Reacties
123
Aantal Cavia's
6
Hallo allemaal. : )

Helaas hebben wij hier in huis een muis (wellicht meerdere) die zich een tijdje geleden naar de keuken heeft verplaatst. Heeel erg smerig, de keuken stinkt eigenlijk te erg om te gebruiken. Koken doe ik hier dan ook niet momenteel, en droge spullen worden opgeslagen in de woonkamer.

Het probleem is dat ik echt niet weet hoe we dit moeten oplossen... Een muizenval staat er al sinds weken, maar dit is gewoon een te achterhaalde truc. Lijmplankjes, niet diervriendelijk helaas, zijn verboden door de wet, en alle andere dingen (gif, pieptoon etc.) zijn schadelijk voor de cavia's. Die zitten namelijk vlakbij, schuurtje naast de keuken! :( En ik hoor/zie hem er regelmatig, de muis... Zeker eens per week. Ook zo lekker!

Nu wil mijn moeder tóch dat gif gaan gebruiken, ondanks mijn bezwaren. Ze kan niet inzien dat muizengif óók gevaarlijk is voor cavia's. En ze denkt dat die dieren er toch niet mee in aanraking komen (caafjes, dus). Ik hou mijn hart vast... De bijkeuken (caviaflat) en de keuken hebben namelijk wel een open verbinding die 75% van de tijd open is. Er zit wel een houten deurtje dat gesloten kan worden, maar goed, die muizen kruipen toch door alle gaatjes. Ik snap echt niet hoe mijn moeder zo nuchter kan zijn, hoor. :icon_rolleyes:

Hoe gevaarlijk zijn de risico's precies? Kleine of grote kans dat de cavia's met het gif in aanraking komen, en dan? Zouden er werkelijk cavia's kunnen sterven? Het meest bang ben ik voor de lage verdiepingen...

Ik weet het niet meer. :( Er zijn gewoon geen andere opties lijkt het wel...