mogelijk drachtig zeugje bloed

Lid
21 okt 2013
Reacties
0
Aantal Cavia's
2
Hallo,

Mijn zeugje is aan het bloeden uit haar vulva. Ze is verder hartstikke vrolijk actief en eet zo als ze normaal ook doet. Op 5 oktober heb ik gezien dat ze gedekt is, maar ze lijkt verder nog niet aan te zijn gekomen vanwege een zwangerschap. Direct na de dekking kreeg ze hele hevige krampen dit was gelukkig binnen 30 minuten voorbij. Dit leek haar echt pijn te doen en ze lag op haar zij en met het persen kwamen alle pootjes de lucht in. Ik dacht na het zien van het bloed eerst aan een abortus, maar dit zou vrij snel voorbij moeten zijn. Dus ik ben vanochtend direct naar de dierenarts gegaan, zij kon geen tumoren of ontstekingen voelen. Zij dacht eerder aan een blaasontsteking of hormonen die het bloeden veroorzaken. Maar in dat geval zou haar plas toch juist rood moeten zijn, maar dat is niet het geval. Ik heb nu meloxidyl (ontstekingsremmend en pijnstillend) meegekregen. Ik maak mij echt zorgen omdat het blijft bloeden, het bloed niet hard maar toch vind het te veel voor een blaasontsteking. Ze lijkt verder echt een kerngezonde cavia maar alles wat ik op internet lees geeft duidelijk; aan onmiddellijk naar de dierenarts! Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kant zijn? of toch even naar een dierenarts?

Alvast bedankt voor het advies!