Mijn Lieve Lieveke

Discussie in 'Regenboogbrug' op www.caviaforum.nl gestart door Tieske, 19 mrt 2017.

1. Tieske

Tieske Expert

Lid:
    12 okt 2011
    Pluimen:
    3.055
    Aantal Cavia's:
    00
    Een klik? Nee, die hadden wij in het begin niet, maar jij had toch iets waardoor ik toch met jouw bezig bleef en jou op ging halen. Ik ontdekte al heel snel dat jij een heel intelligente cavia was en samen werkten wij heel wat trucjes uit in de loop van de jaren, waarbij soms zelfs de ideeën van jou kwamen. Op shows vonden mensen het maar wat bijzonder dat jij tot een door mij aangegeven grens/plek ging en en niet verder en dat ik hierdoor de showkooi rustig open kon laten of dat jij rustig op mijn handen liep. En ik heb nog nooit gehoord over een cavia die stemcommando's op afstand begreep zoals jij.

Onze band werd in de 6 jaar dat ik je heb mogen kennen zo enorm sterk en wij begrepen elkaar al snel zonder woorden. Ik leerde altijd te luisteren naar jou, ook al ging dat soms tegen de mening van heel veel personen in. Jij zorgde voor harmonie in de caviabak als parttime castraat + opperbaas, was altijd heel gelukkig met jouw vriendinnen en altijd lief naar de vrouwelijke logees hier. Toen een leenzeugje jouw nieuwe kleine vriendin aanviel, die je nog maar heel kort kende, ging jij gelijk haaks voor de kleine uk in de hoek staan met opgezette haren om haar te verdedigen. Op heren/castraten had jij het echt niet, maar stond wel toe dat 1 keer een al bezette castraat naast je ging liggen bij een speeddate voor een nieuwe bakgenoot. Hij wilde ook absoluut niets van jou, en is altijd de enige gebleven van wie jij dat toe liet.

Wij hebben allebei pieken en dalen gekend in het leven, maar wisten elkaar altijd door de moeilijke tijden heen te slepen. Met heel veel tijd, liefde en aandacht wist jij bv wonderbaarlijk goed te herstellen van een zware beroerte. Het op latere leeftijd blind worden was wel wat moeilijker voor jou omdat jij echt geheel om moest schakelen, maar vanaf dat moment liet jij mij altijd zien mij letterlijk blind te vertrouwen. Jij bleef nog steeds rustig zitten als ik het vroeg, maar sprong bv op mijn ok zonder iets te zien van iets af met het volste vertrouwen dat ik jou op zou vangen. Toen ik plots in het ziekenhuis lag was jij weer doodongelukkig en kon jij jouw oortjes niet geloven toen ik weer thuis was.

Afgelopen weken volgden de pieken en dalen voor jou snel na elkaar en 1 keer was jij al bijna een engeltje geworden. Maar jouw pittige persoonlijkheid en volharden zorgden er toch weer voor dat jij nog even bleef en weer herstelde. Echter afgelopen woensdag was jouw lijfje echt op en heb ik jou moeten laten gaan. Zelfs bij de dierenarts liet jij ondanks alles volgens jouw willetje verlopen, maar uiteindelijk ben jij met liefde omringt in mijn armen heen gegaan. Gisteren heb ik jouw hulsje gecremeerd en verenigt met jouw eerdere 2 bakgenoten in de wetenschap dat ik, mijn moeder en alle caafs van mij, waaronder jij, ooit een boom zullen worden. Het leven gaat verder, maar jouw bakgenoten en ik zullen jouw ontzettend missen. Slaap zacht mijn lieve Lieveke. Ik kijk uit naar het moment dat ik jou weer mag zien & knuffelen en hoop dat jij heel gelukkig bent in de tussentijd.

Jouw liefhebbende en ook trotse baas

2. Log in of registreer je om de geplaatste 15 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Lieve Lieveke
  1. Khydra
    Reacties:
    9
    Bekeken:
    121
  2. Iris de Jeger
    Reacties:
    21
    Bekeken:
    313