• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

mijn cuyes, Alexander en Virgina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat ik door kreeg dat er cuyes bestonden begon mijn speurtocht op internet.
Vrij snel had ik contact met Renate maar helaas lukte het niet om bij haar langs te komen, onze agenda's bleven scheef lopen.
Ook het idee om elkaar te treffen in Wessem ging niet door en daarna waren we weer beide heel ongelijk druk druk.

De zoektoch ging verder en ik ondekte iemand in Belgie maar die had nog even niks zitten dus maar weer geduld hebben.

Uiteindelijk behoorlijk wat fokkers ontdekt in Duitsland, de één nog verder weg als de andere maar toevallig stuitte ik ineens op iemand net over de grens bij Venlo die wat cuyes te koop aan bood.
Kleine advertentie en ook maar een simpele website maar via mail bleek dat ze toch wel wat cuyes had dus een afspraak gemaakt om eens te komen kijken.

In één wordt WAUW:caafsmilie2:
Prachtige dieren, precies zoals ik me het had voorgesteld en haar dieren waren ook helemaal niet zo schuw.
Ze had verschillende nestjes zitten van een paar dagen oud, zo schattig maar ook van oudere en natuurlijk een beren- en zeugengroep.
2 Grote beren bezat ze ook.
Alles heel goed bekeken en heel veel vragen gesteld over de verzorging, het houden van cuyes en wat betreft het fokken.

Uiteindelijk zat daar een heel schattig brutaal beertje gezellig te fluiten en ons te bekijken op zijn achterpootjes tegen de wand aan:love_heart:
Alexander mocht mee

6 weken oud

Na nog wat rondgekeken en geklets zat daar in de zeugengroep een jong vrouwtje wat niet echt lekker in de groep lag en ze vertelde dat ze die ook weg ging doen omdat ze niet verder wilde fokken met deze kleur.
Zeugje was wel al gedekt.
Ik vond haar erg mooi en mijn dochter was echt weg van haar dus dit meisje is ook meegegaan.

Ze lijkt op deze foto's niet zo groot maar ze is een behoorlijke theemuts:icon_biggrin:.
Ik heb van haar een hele stamboom tot over overgrootouders aan toe en een dekbewijs van de beer en ook daarvan een hele stamboom.

En nog eentje samen

Als je bedenkt dat Alexander nu al de grote heeft van een halfwas cavia kun je je misschien voorstellen hoe groot Virgina is.

Aangezien Virgina drachtig is kan Alexander er nu nog bij maar over een goede week gaat hij apart en zet ik hem samen met een gewoon cavia beertje.

Ze staan nu gezellig samen in de woonkamer en worden al aardig tam.
Vooral Alexander is makkelijk in de omgang en eet gewoon uit je hand en fluit er lustig op los als hij een zakje hoort kraken.

tattoo-linnie

Ervaren
Lid
20 nov 2011
Reacties
509
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

irma*

Beginnend
Lid
11 mei 2011
Reacties
88

Ria Claassen

Gast

tattoo-linnie

Ervaren
Lid
20 nov 2011
Reacties
509

irma*

Beginnend
Lid
11 mei 2011
Reacties
88

ans

VIP
Lid
4 jan 2009
Reacties
1.660
Aantal Cavia's
3

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.920
Aantal Cavia's
2+
Landen vlag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen