• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Met enige spoed gesteriliseerd zeugje!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid
15 mrt 2008
Reacties
2.162
Website
caviaopvangunallegra.jouwweb.nl
Aantal Cavia's
6
Een kennis van mij heeft mijn eerste nestje cavia's die ik gefokt heb. Het zijn twee beren en nu gaat er 1 heel slecht. Omat ik geen beren kan hebben en ze al te oud zijn om te laten helpen wil ik er een gesteriliseerd zeugje bij hebben zodat als het andere mannetje komt te overlijden ik het zeugje hier in de groep kan zetten. Ze willen namelijk niet oneindig cavia's maar willen hem ook nu nog niet weg doen..

Ik weet dat het zoeken naar een speld in een hooiberg is maar ik weet dat het toch soms ook wel is lukt!!

Het ia dus echt op kort termijn want misschien laten ze hem morgen al inslapen.. Nu hoeft het niet direct morgen maar jullie snappen het wel...

miriampje

VIP
Lid
19 mrt 2011
Reacties
2.328
Aantal Cavia's
4
Succes met je zoektocht, zodra ik er een vind laat ik het weten maar de kans is echt heel erg klein...

Djeek

VIP
Lid
10 okt 2009
Reacties
1.199
Aantal Cavia's
6
Je zou ook op zoek kunnen naar een vroegcastraat.
Die kan je succesvol koppelen met het overgebleven beertje en kan je zelf kwijt in je zeugengroep.
Of een ander jong beertje die je als het zover is nog laat castreren. Genoeg mogelijkheden, ik denk dat een gecastreerd zeugje echt heel veel gevraagd is, zowel niet onmogelijk.

TofDob

Gast
Ik wens je succ6.
Zoek ook al een tijdje,nu op een laag pitje want ze zijn er toch niet.
Toen Duo haar keizersnede kreeg was ik niet alert genoeg,toen had ik gelijk moeten vragen of ze niet gelijk de bm eruit konden halen,want zwanger worden laat ik haar toch niet meer.
Maar ja,was net te laat.
Misschien beter een klein beertje idd,anders te leen.

Lid
15 mrt 2008
Reacties
2.162
Website
Aantal Cavia's
6
Ja ik weet het.. er zijn genoeg andere opties. Heb afgesproken dat de andere dan terug komt maar heb 17 caafjes en 4 castraten, dus daaraan geen gebrek!

Met een klein beertje zit ik er weer mee dat ik tegen die tijd weer een beer moet laten helpen en wie weet hoe lang dat duurt en hoe oud hij dan is...

Ik wacht gewoon af... Ze hebben het ene beertje vanmiddag laten inslapen en ze kijkt het voorlopig even aan hoe die andere het doet..

Polle

Gast
Gesteriliseerde of sterille zeug vinden is erg moeilijk. Wij hebben er ook een en die gaat voor geen geld ter wereld weg. Bovendien accepteerd ze geen beren en castraten. Alleen de vroegcastraat wordt getolereerd.

Ik zou gaan zoeken voor een jonge beer, die later eventueel terug mag naar de vorige eigenaar. Het is een goede match voor een beer die alleen beren kent, en als de puk later terug kan (en er is vast wel iemand bereid tot zoiets) om bijvoorbeeld dan wel hakkie-tjakkie, is ook het probleem van 'oneindig' opgelost.

Rooska

VIP
Lid
14 nov 2007
Reacties
2.210
Website
caviastalroosje.weebly.com
Aantal Cavia's
9
ik zou dit als 2de optie houden maar ondertussen wel verder zoeken naar iets anders want ik vrees dat dit het niet gaat worden (binnen aanvaardbare tijd)

moffeltje

Ervaren
Lid
5 apr 2007
Reacties
282
Zijn daar wel andere caafs? Mijn vriend had twee beren, waarvan 1 overleed, en de andere werd verdrietig, zag ik dunner worden, etc.. Ik heb hem toen mee naar huis genomen en in de flat gezet, ook al had ik niet echt een beer waar hij bij kon blijven (wel 1 waar hij af en toe mee speelde), maar al die caviageluidjes en geurtjes maakten al dat hij zich een heel stuk beter voelde, en toen kwam hij ook weer goed aan. Nu zit hij weer bij mijn vriend en hij lijkt het verlies verwerkt te hebben, want hij is niet meer afgevallen, en binnenkort krijgt hij een vriendje :)

Mirj@m

Ervaren
Lid
17 aug 2011
Reacties
517
Website
vanpiepenstein.weebly.com
Ik heb geen idee of je er iets aan hebt, maar het volgende kwam in me op.
Bij katten kun je een kater of poes tijdelijk steriel maken door een implantaat Suprelorin. Dat is een implantaat dat (kort uitgelegd) een signaal afgeeft aan de hersenen, waardoor die geen hormonen gaan aanmaken. Je hebt dan dus effectief een castraat, ze zijn niet meer vruchtbaar en al het gedrag dat bij hormonen hoort (zoals bij katten sproeien, dominantie, krolsheid) dat stopt. Zo'n implantaat lost langzaam op en daarna is het dier (in principe) weer vruchtbaar. Hoe lang hij werkt hangt af van het dier, de ervaring is 'hoe groter het dier, hoe sneller uitgewerkt' want hoewel die dingen bij honden meestal na een jaar echt uitgewerkt zijn, ken ik katers die er ruim 2 jaar steriel van waren en bij fretten duurt het volgens mij nog langer.

Misschien is het wel een idee om eens bij de dierenarts te informeren of zo'n implantaat ook zou kunnen werken bij een cavia. Is er dan wel niet voor geregistreerd (maar dat is het ook niet voor katten, volgens mij officieel alleen voor honden op dit moment) maar het zou wel een oplossing zijn voor dieren die te oud of te zwak zijn voor een castratie. Afhankelijk van de dierenarts kost het zetten van zo'n implantaat vanaf € 55,=.

Bij katers merk je overigens dat het gaat uitwerken omdat één van de 'bijwerkingen' is dat de ballen enorm krimpen. Die zijn bijna niet meer zichtbaar zeg maar, erwtjes worden het. Tegen de tijd dat die weer beginnen te groeien weet je dus dat het implantaat uit begint te werken..

Wellicht kan het helemaal niet, maar ik dacht ik breng het even onder de aandacht.

Rooska

VIP
Lid
14 nov 2007
Reacties
2.210
Website
caviastalroosje.weebly.com
Aantal Cavia's
9
Ja ik wacht gewoon.. De meeste is het gelukt dus waarom zou het mij niet lukken Hihi. De aanhouder wint! ( hopelijk) haha

hoe bedoel je? ik denk dat niemand van ons het zeugje gekocht heeft, maar door omstandigheden een keizersnede moest hebben en dan meteen hebben laten steriliseren.
zo ging het bij mij.

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Nu ja als daar eentje alleen van over blijft dan is er eentje maar ik geloof dat ik het op het forum maar een keer of drie heb gezien dat er eentje gevonden was. Meer kans op een babybeertje of een vroegcastraat.

Lid
15 mrt 2008
Reacties
2.162
Website
Aantal Cavia's
6
hoe bedoel je? ik denk dat niemand van ons het zeugje gekocht heeft, maar door omstandigheden een keizersnede moest hebben en dan meteen hebben laten steriliseren.
zo ging het bij mij.

Ik heb wel vaker een gestereliseerd zeugje op mp zien staan en Leonie van CS sunshine heeft er ook 1 aangeschaft... Het kan dus wel..

*Leonie*

VIP
Lid
28 mrt 2008
Reacties
441
Website
www.webshoplittlefriends.nl
Aantal Cavia's
17
Ik heb wel vaker een gestereliseerd zeugje op mp zien staan en Leonie van CS sunshine heeft er ook 1 aangeschaft... Het kan dus wel..

ja daar heb ik echt heel erg mazzel mee gehad want ik had nooit verwacht dat het zou lukken.
Maar wie weet, hopelijk tref je toch iemand!

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Het schijnt ook erg ingewikkeld te zijn omdat het allemaal heel ver weg zit bij een cavia dus ze doen het denk ik nooit zonder medische noodzaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
-Maaike- VERKOCHT 2 jonge zeugjes zoeken met enige spoed zorgzaam baasje, overname incl. huisvesting met ren en alle benodigdheden Knuffelcavia's aangeboden 1
ans VERKOCHT Enige spoed vlaamse reus zoekt Overige Dieren 1
Joke Oud gezelschap gezocht ....met enige spoed. Knuffelcavia's gevraagd 14
Tamara Met enige spoed, cafzalf gezocht! Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 8
3 leuke witjes zoeken met enige spoed een nieuw thuis! Knuffelcavia's aangeboden 9
Litte Iemand enig idee welke kleuren deze 3 caviatjes hebben? Rassen en Kleurslagen 13
Sharina Iemand enig idee wat dit is? Gedrag en Verzorging 2
Monique010 Iemand enig idee wat dit voor ras zou zijn? Rassen en Kleurslagen 24
stuetel Iemand enig idee welk ras en welke kleur deze cavia is? Rassen en Kleurslagen 8
Hedense Cavia Midgaard Goede DA met enige cavia kennis in of rond Enkhuizen Algemeen 3
frambroos komt er nog enige positieve interactie? Gedrag en Verzorging 10
Naomi Versteeg Vannacht geboren de enige overlevende Geboren 36
Enig idee wat dit is? Ziekten 39
CS Piccolo Als enige overlevende. Geboren 24
Hedense Cavia Midgaard Discussies nek omdraaien zonder enige toelichting... Babbelbox 3
Met enige vertraging gearriveerd: Phillou! Foto en Filmpjes 20
Ronald ben ik echt de enige nachtbraker die nog steeds op het forum zit nu? Babbelbox 0
Heeft iemand enig idee wat dit is?? Gedrag en Verzorging 8
loutje Iemand enig idee? Ziekten 7
Djeek Iemand enig idee Ziekten 8
Cs Schnabbel Brindle Alpaca zeug met enige witte haartjes. Fokzeugen aangeboden 4
Met enige terughoudendheid... koppel zilverag. bont coro of zilver+goudag. bont coro Fokkoppels aangeboden 0
Danii_<3 Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? Gedrag en Verzorging 8
Anita Hier en daar kaal (iemand enig idee wat dit is ?? Ziekten 17
marije13051981 Crash, de enige overblijver, zal hij het halen Geboren 224
chalet de cobaye Gevraagt schrijvers en aandragers liefst met enige ervaring Shows 3
Anita Oooohh kost me enige moeite Foto en Filmpjes 29
natasja ben ik de enige die .. Algemeen 56
Mijn cavia maakt een soort "klakgeluid". Iemand enig idee wat dit kan zijn? Gedrag en Verzorging 9
sabinekuh Iemand enig idee wat voor langhaar? Rassen en Kleurslagen 19
Kwebbles&Pebbles VERKOCHT Spoed nieuw thuis gezicht voor 3 mooie jonge beren Knuffelcavia's aangeboden 1
Kwebbles&Pebbles Spoed nieuw thuis gezocht voor Peruvian beren Fokberen aangeboden 1
Megan_2 Met spoed hulp gezocht voor vechtende cavia's Gedrag en Verzorging 8
caviaa Bevallen zeug, spoed vraag! Fokken 9
Silvia67 GEVONDEN SPOED: Teddy dametje gezocht Fokzeugen gevraagd 18
Karma.x Spoed ik weet niet meer wat ik moet doen... Voeding 43
Pollie Spoed!.....dierenarts gezocht met verstand van cavia's! Ziekten 26
ans VERKOCHT Spoed jack russel zoekt een huisje Overige Dieren 4
LindaG GEVONDEN Met spoed jong beertje gezocht Fokberen gevraagd 6
Foto, is dit een zeugje?? Best wel spoed Algemeen 8
WoodenHebi GEVONDEN Met spoed gezocht: jong beertje Fokberen gevraagd 1
Joanette VERKOCHT SPOED: Gouden mandje gezocht Knuffelcavia's aangeboden 1
Spartaan Met spoed een nieuw thuis gezocht! Fokzeugen aangeboden 6
Spartaan Met spoed nieuw thuis gezocht! Fokberen aangeboden 0
AngeliqueA Met spoed advies gevraagd! Draagtijd 2
Wilma1986 VERKOCHT Zeer lief ch teddy zeugje (lichte spoed) Knuffelcavia's aangeboden 10
humpy tumpy Een lieve pleegmoeder gezocht omgeving Limburg met spoed Zoogbank 7
Daann Tom is met spoed geopereerd (blaassteen) Gedrag en Verzorging 59
Furry Friends Forever Spoed! 2 skinnybroertjes zoeken nieuw huisje Knuffelcavia's aangeboden 5
Nadia Gezocht met spoed Flagyl (ab) Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 3

Vergelijkbare onderwerpen