• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

massage voor cavia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davina

Ervaren
Lid
3 sep 2008
Reacties
22
Website
www.wix.com
Hallo,

aangezien ik vandaag heb gemerkt bij enkele van mijn cavia's dat de techniek die ik gebruik erg goed aanslaat wil hem even delen met jullie.

Om mijn angstige, gestresseerde en zwangere dieren te doen ontspannen gebruik ik T-Touch, dit is eigenlijk niet echt een massage maar is er wel vergelijkbaar aan.
voordat ik ga uitleggen hoe je het doet, ga ik uitleggen wat het juist doet:

T-Touch kan op alle dieren worden toegepast. Door de bewegingen die je doet ga je ervoor zorgen dat er bepaalde gebieden in de hersenen worden geactiveerd die zorgen er op hun beurt voor dat het dier over zijn/haar gedrag gaat "nadenken". Hierdoor gaan ze "relativeren" en dus rapper van hun angst en stress afgeraken. Het bevordert ook de band tussen baasje en dier. Bij werkhonden kan het ervoor zorgen dat eventuele trainingen beter gaan verlopen. :icon_wink:

hoe doe je het:

allereerst begin je door het dier dicht bij je te nemen. Ik ga het nu uitleggen voor een cavia (meest toepasselijk op dit forum :icon_lol:). Ik zet ze dan op een zacht dekentje op mijn schoot en rol een stukje op waar ze hun hoofdje op kunne leggen. Hierna ga ik zachtjes voelen of er stukken van het lichaam zijn die extra gespannen staan, deze ga je dan ook aanpakken! Gebruik bij een cavia bij voorkeur een duim of wijsvinger en leg deze vanboven op het hoofd, waarna je zonder enige druk uit te oefenen (dus gewoon strelen eigenlijk) elke keer een cirkel en 1/4de maakt. deze cirkel doe je onderafwerkend naar het aan te pakken gebied (nooit op dezelfde plaats bijven cirkels maken, gewoon elke keer een beetje opschuiven en daarna opnieuw vanboven beginnen). Je dier zal al vlug ontspannen en zich helemaal plat gooien.

veel succes en vragen mag je altijd stellen :icon_lol:

piggy

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Moes

Gast

Moes

Gast

Kaatje64

Gast

Kaatje64

Gast

Lid
6 jun 2008
Reacties
2.259

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.056
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.