• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Manke achterpoot

JesseThePug

Beginnend
Lid
24 jan 2019
Reacties
4
Country flag
Het viel me op dat mijn dramacavia moeite heeft met z'n achterpoten (voornamelijk links) in bedwang te houden. Hij loopt nog wel maar lijkt soms niet genoeg kracht te hebben bij het neerkomen en komt hij wat scheef neer. Ook steekt deze knie wat meer "naar buiten" dan de andere kant. Belangrijke hint*

Afgelopen weekend was hij ook uit de kooi en niks aan de hand.

Afgelopen dinsdag nog naar de DA geweest voor een lopend probleem (gebit en kaakabcess). Vergt veel van hem en eten gaat extreem moeizaam.

Gebroken rug/poot kan ik bijna uitsluiten, aangezien hij al heel sloom is en in de kooi veelal stilzit. Tenzij ik tijdens het vasthouden voor de medicatie iets kapot heb gemaakt...

Uit de kom? Hoe kan je dat bekijken? Kan hij dan überhaupt nog wel lopen? Misschien gisteren gebeurt tijdens een kleine behandeling bij de DA?

Misschien verslapt door de aanhoudende complicaties? Misschien verminderd spiervermogen door veelvuldig stilzitten?

Komende woensdag sowieso ter controle, maar zonder verbetering is het afgelopen volgens de DA. En dan met dit nieuwe probleem schiet het al helemaal niet op... Ben bijna vaste klant daar.

Onderwerp starter Soortgelijke onderwerpen Forum Antwoorden Datum
quiermo410 Cavia loopt mank Ziekten 5
Fabsje Zeug loopt mank Ziekten 4
Eppie Willem loopt mank Algemeen 8
Chip loopt mank ... naar de DA of niet? Ziekten 12
Caafje loopt mank Ziekten 16
Pupi is mank... Ziekten 18
Villa Kakelbont Pasgeboren en mank Fokken 9
Manièra Mank voorpootje van Jiep Ziekten 11
ischrijv Mank Ziekten 1
bonny Mank lopen nadat haar voetje onder de bank kwam Ziekten 16
kaatje2015 Hoeveel tenen heeft een cavia? Algemeen 13
MirjamSoulStar Kaalheid buik en binnenkant achterpoten...2e begint nu ook! Ziekten 35
koekie & snoepie Alleen nagels achterpoten knippen? Gedrag en Verzorging 9
pebbles Kale plekjes bij achterpoten Ziekten 4
veerleh Verlamde achterpoot Ziekten 28
Jipke frl achterpoten willen niet meer mee Ziekten 15
Caviastal Kaliopé baby cavia tikt met ademen en is lam in achterpoten Ziekten 30
mamavanvier Big heeft teentje teveel aan beide achterpoten Algemeen 6
Thea Ervaringen met verlamde achterpoten Ziekten 19
nieuwbakken moeder heeft moeite met het bewegen achterpoten Fokken 12
*bonnie* Cavia verlamd aan achterpoten Ziekten 10
zwanger en achterpoten niet gebruiken? Ziekten 31
cs dazzlesdream 4 tenen aan allebei de achterpoten Gedrag en Verzorging 16
Mijn cavia is gevallen en is nu verlamd zijn achterpoten Ziekten 35
Paula Mijn cavia heeft 4 achter tenen Genetica en erfelijkheidsleer 24
Maatjes Verlamming achterpoten Ziekten 27
dinkey cavia sleept met achterpoot Ziekten 12
kale voor- en achterpoten Ziekten 3