• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Manieren om een houten flat watervast te maken

Dione

Beginnend
Lid
12 dec 2019
Reacties
19
Vorige week heb ik besloten om een caviaflat te gaan maken en ik ben ondertussen een paar dagen op dit forum aan het rondkijken naar diy tips. Ik heb nu multiplex platen gehaald met de vurenhouten balken nog op komst en ik wil dit weekend of volgend weekend beginnen met bouwen. C&C hokken zijn handig, maar lelijk (vind ik dan) en ik ben aangestoken door alle youtube videos van diy hokken. :D

Ik zie alleen op dit forum verschillende manieren voorbij komen om een houten hok watervast te maken. Bijvoorbeeld:
Op de bodem: vinyl, vijver zijl, tafelzijl of plakplastic.
Op de muren: ook vinyl (of is dat niet handig?), plakplastic, lakken, verven, plexiglas
En dan eindigen met de boel afkitten. Er zullen vast ook nog opties zijn die ik hier niet bij heb staan.

Waarom hebben jullie gekozen voor een bepaalde optie? En als je het al een tijdje gebruikt, werkt het nog steeds? Of is het hout toch nat geworden? En zijn deze methoden makkelijk te gebruiken om ook balken te bedekken? Het bovenste hok komt op steunbalken/platen en het lijkt met dat een recht stuk wand een stuk makkelijker is watervast te maken dan een wand onderbroken door balken die wat uitsteken.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn en de redenen waarom jullie voor een specifieke methode hebben gekozen. Als er verder nog dingen zijn waarvan jullie denken dat ik er rekening mee moet houden bij het bouwen hoor ik het graag! Alvast bedankt!

RutSha

Zeer ervaren
Lid
15 sep 2016
Reacties
958
Aantal Cavia's
4
Ik heb op de bodem doorzichtig tafelzeil, goedkoop en makkelijk te bevestigen. Is nog steeds droog. Tegen de wand een randje plexiglas. Is makkelijk op maat te maken en kan je dan zo plakken. De overgangen heb ik afgekit. Als je bodem één recht geheel is is een plexiglas plaat van 2mm echt aan te bevelen, super makkelijk te bevestigen.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.988
Aantal Cavia's
2+
Ik weet niet hoever je al bent, maar bv. 15 mm betonplex als bodem is prima, en na het afkitten goed afgedicht tegen vocht.

Dione

Beginnend
Lid
12 dec 2019
Reacties
19
Bedankt allebei! Ik had al multiplex besteld, dus betonplex gaat hem niet meer worden. Maar ik ga de bodem en de wanden beitsen en er komt tafelzeil op de bodem. Dat zou het wel good moeten beschermen.

Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Mirjam1825 Op welke manier wegen jullie de cavia´s Algemeen 22
Rina66 Manieren om rustig caafjes zonder alteveel stress uit de bak te tillen Algemeen 16
SWMariska Hooi geven op welke manier? Voeding 4
Een goede manier om fruitvliegjes te vangen. Babbelbox 8
Jolien_1999 Op welke manier is jouw leven veranderd met cavia's?? Algemeen 17
Aparte manier van fruit plukken. Babbelbox 9
caviastalLianne Mijn manier om een lekker cavia'matrasje' te maken Huisvesting 4
Reyna De perfecte manier om koel te blijven.. Foto en Filmpjes 7
Een handige manier om je cavia's uit de ren te halen. Huisvesting 24
Tja dat zijn toch geen manieren Foto en Filmpjes 22
viefSz Hoe kan ik mijn caafje op een gezonde manier een beetje laten aankomen? Voeding 24
justme rare cavia manieren Algemeen 11
Gebruik ik de cafzalf op de juiste manier? Ziekten 6
Lissenvaart Opvangdieren staan op mijn site, houd je pensioencaaf op deze manier in de gaten! Caviastallen en Combinaties 8
Verrassings nestje!! Op twee manieren! Geboren 36
Mirr Choco eet op de makkelijkste manier Foto en Filmpjes 8
Caviastal Kaliopé Welke manieren om houtenhok watervast te krijgen Huisvesting 3
c.s.AlpaCasa Alpaca's op andere manier gefotografeerd Foto en Filmpjes 9
Uitbuiken kan op vele manieren. Foto en Filmpjes 31
yvonne's villa bibi en haar moderne manier van melk geven... Foto en Filmpjes 29
jessika pfff wat een manier om kerstdagen door te brengen Babbelbox 11
Manier om snel aan het werk te komen??? Babbelbox 34
kenneth Een andere manier??? Algemeen 11
PunkiePinkie op welke manier verkopen jullie jonge caafs? Algemeen 7
Darkrose Manier van voer bewaren Voeding 42
Manier om pootjes te strekken Huisvesting 9
Suzan Willems Modern houten caviahok Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 3
Decavialiefhebber Hout schoonmaken Huisvesting 9
Leetje65 VERKOCHT Houten bak binnekort te koop Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 4
ItsaWildMaki Welk hout voor ons hok? Huisvesting 4
Eddy1990 GESLOTEN Exoknaag Houten 1dec meerijden Vervoer aangeboden / gevraagd 1
Popcorn VERKOCHT Hok met mooi houten huisjes, buizen, hooiruifje en grote ren te koop, €20,- Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Monique010 Advies gevraagd voor waterafstotend maken van houten bak Algemeen 7
Annemieke5000 Glazen caviabak inclusief houten tafel en accessoires. Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 11
Shannon&Shay HOUT Huisvesting 8
caviaheide Mijn cavia’s eten hun houte knaagspeeltje Voeding 2
PDSKS Hout Freubelhoek 10
Guinea.pig Vuren hout Huisvesting 3
ancella Gezocht: cavia opvang voor 3 weken zomervakantie omgeving Houten Oppas aangeboden / gevraagd 3
Anouk11 Houten caviaflat waterdicht maken Huisvesting 6
Nienke231091 Caviaverblijf maken Huisvesting 10
Popcorn Zelf een houten huisje maken, tips? Huisvesting 5
Houten cavia kooi te koop Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 2
Hoe houd je houten huisjes langer goed? Huisvesting 9
Daann Houten jaloezie wit / grijs 50 mm nieuw Rommelmarkt 1
Iris de Jeger Te koop Ferplast Houten Kooi Cottage Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1
Beertje23 VERKOCHT Wilgenhout bruggen (Groot 2x), Hoekhuis hout (Groot 2x) en Hooi-tunnel (Groot 1x) Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 6
Tepibru Bodem in houten buitenhok Huisvesting 10
Camilla Houten huisje Algemeen 8
TamaraMaria VERKOCHT Houten linnenkast gratis af te halen Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 1

Vergelijkbare onderwerpen