• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

GEVONDEN Lunkarya's gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pientie

Gast
Hallo,

Ik ben op zoek naar fokgeschikte lunkarya's in de buurt van Hardenberg met stamboom. Ik wil graag beginnen met fokken, maar wil dit rustig aan doen. Daarom zoek ik Lunk's in mijn eigen omgeving. Ik ben al bekend met het Lunkarya ras en vind dit gewoonweg het mooiste ras wat er is, daarom wil ik graag nu beginnen met een nestje Lunkjes, die wel raszuiver zijn.
Ik wil rustig aan beginnen en ben op zoek naar een beer en een zeugje. Op dit moment kan ik die ook meteen opnemen, de rest moet nog even wachten op het hok.
Ik wil niet overhaast zijn en heb dan ook goed nagedacht in welke kleur ik het wil. Mijn oog is gevallen op Crème/Buff en Lilac. Ik heb Crème/Buff gedaan, want vind beide kleuren erg mooi. Ben echter niet van plan ze allebei op te nemen (!) Het lijken me wel moeilijke kleuren bij een Lunk, dus daarom wacht ik af welke het eerst te vinden is. Verder vind ik wit en zwart ook gewoon mooie kleuren.
Ik ben dus opzoek naar een beer en een zeugje (of2) in een van deze kleuren, met voorkeur Lilac of Crème/Buff, die niet verwant aan elkaar zijn. De lilac mag niet in combinatie met saffraan zijn, want van deze kleur ben ik absoluut geen fan. Heb ze graag ook in de buurt van Hardenberg/Slagharen of je moet ze kunnen komen brengen ;P
Ik plaats dit berichtje ook, omdat ik benieuwt ben wat voor Lunkarya liefhebbers bij mij in de buurt wonen. Ik wil graag contacten leggen en steeds meer kunnen leren. Daarom vraag ik ook de lunkarya fokkers onder ons om misschien een interessant berichtje achter te laten of te showen welke kleuren zijn in huis hebben.

Extra info over nieuwe thuis..
Omdat ik weet dat sommige graag willen weten waat hun caafs terecht komen, wil ik graag wat vertellen over hoe wij onze caafs hier verzorgen. Op dit moment zijn er nog 2 caafs in huis, omdat ik niet over mijn hart kon verkrijgen om deze te verkopen, omdat ik wilde gaan fokken. Deze caafs verzorgen we op de volgende manier.
Onze beer heeft veel verzorging nodig. Hij is een foutieve lunkarya. Hij heeft krullen met zacht haar en dit klit enorm. Elke week een paar keer kammen is noodzakelijk, helaas vind hij dit niet fijn, daarom knippen we hem nu bij. Zo kan hij geen last krijgen van klitten en is hij sneller klaar met zijn verzorging. Hij vind het namelijk niet fijn... we vinden het belangrijk dat hij het wel leuk hier blijft hebben en hebben daarom ervoor gekozen zijn haar maar kort te houden.
De beer heeft erg veel uitdaging nodig. Hij is actief en nieuwsgierig en dit moet natuurlijk zo lang mogelijk blijven. Zijn hooibal is daarom iets hoger gehangen, zodat hij meer moeite moet doen voor zijn lekkers. Natuurlijk het niet te hoog, want dat zou niet eerlijk zijn.
Als ik mijn eigen stalletje begin zal deze man een castraat worden om de zeugjes oder controle te houden.

We hebben hier ook nog een zeugje in huis. Dit zeugje heeft jammer genoeg een kankerbult. Na lange observatie en een behandeling gaat het erg goed met haar. Ze is een peruvian met een teveel kruintje, maar wel een geweldige moeder hebben we ontdekt. Ze is dol op eten, daarom hebben we haar hooibal ook iets omhoog gehangen, zodat ze wel haar beweging blijft houden. Ze kan erg goed met andere caafs overweg en ik hoop dat ze straks in het stalletje als tweede moeder gebruikt kan worden voor sommige jonkies die ik hoop te krijgen.

De caafs krijgen elke dag water, brokvoer, hooi, groente en fruit. Ook word elke dag hun hok verschoond. De caafs leven op doeken

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.052
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.