• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Luizen en schurft of schimmel

Status
Niet open voor verdere reacties.

123cavia

Beginnend
Lid
17 okt 2017
Reacties
0
Ik heb sinds 2 weken 2 leuke beertjes, ze zijn nu 2 maanden oud. Eentje had vanaf het begin iets wat leek op een droog oortje. Een aantal keer ingesmeerd met vaseline, maar het werd erger en er kwamen kleine wondjes bij. Heb 2 dagen geleden beaphar anti parasiet pipetjes gebruikt en zag toen dat ze ook luizen hebben. Vandaag weer gecontroleerd (omdat de luizen volgens de DA binnen 48 uur dood moesten zijn) en ze zitten nogsteeds vol met luizen. Ook is de plek op het oor erger geworden, ook meer korstjes. Het zag er op het begin een beetje uit als de foto in dit topic: https://www.caviaforum.nl/community/threads/schimmel-of-schurft.265824/ . Ook is er nu een klein plekje ontstaan op het achterpootje, de andere die eerst geen plek had heeft nu ook een klein plekje op de achterpoot. Is het mogelijk dat ik nu ook een antischimmel gebruik voor het geval het toch een schimmel is? Durf dat niet zomaar te doen omdat ik nog maar 48 uur geleden ook anti parasiet heb gebruikt. En als het geen schimmel is, hoe maak ik de schurft minder erg? En hoe kom ik van die rotluizen af nu beaphar niet heeft gewerkt????

Status
Niet open voor verdere reacties.