• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Luie en ADHD cavia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirke

Gevorderd
Lid
7 mrt 2010
Reacties
133
Hai, ik heb 1 luie cavia 1,5 kilo en 1 ADHDer die 1 kilo weeg. Beiden bijna 3 jaar oud. Hoe krijg ik de luie dame in beweging ??

Binnen kort verhuis ik, huis met balkon. Iemand tips ??

sunnymikey

Beginnend
Lid
15 dec 2012
Reacties
6
Ik lees mee de mijne is ook behoorlijk lui. Maar ik laat haar altijd maar gewoon er zijn ook drukke en rustigere mensen.

:Leonie:

VIP
Lid
15 aug 2011
Reacties
2.276
Aantal Cavia's
4
Je kan proberen haar wat meer moeite te laten doen voor groentes, dat je deze verspreid door het hok. Of vaker in een rennetje laten.
Maar als ze niet graag beweegt en eten haar hobby is dan is het vrij lastig om er iets aan te doen.

Wat voer je aan je caafjes?

larizka

Ervaren
Lid
10 jun 2010
Reacties
618
Aantal Cavia's
8
Huisjes op andere plekken neerzetten werkt hier ook altijd en idd meer moeite laten doen voor eten.
Ook helpt het door veel ruimte te geven. Zomers gaan ze hier wel eens naar buiten en dan hebben ze een hele
grote ren en zelfs mijn oudere castraat die normaal niet zo actief is begint dan te rennen :p

Cherish89

Ervaren
Lid
7 okt 2011
Reacties
306
Aantal Cavia's
4
Mijn ervaring is dat een castraat voor meer actie in de kooi zorgt, verder heb je gewoon luie cavia's.. De ene is gemakkelijker tot activiteit aan te sporen dan de ander :).

Mirke

Gevorderd
Lid
7 mrt 2010
Reacties
133
Cavia's krijgen alles, andyvie wiepen ze uit volle borst voor. Maar ook bij het eten koken als ik ui aan het schillen ben krijg ik wiepende raamhangers. Niet dat ze uien krijgen hoor. Komkommer, of appel, paprika, spinazie. Ze krijgen genoeg variatie. Daarnaast brokke en hooi.

Ik heb helaas 4 maanden terug besloten om me beiden cavia's een aparte etage in mijn cavia flat gegeven. ADHDer liep over mijn zeer luie cavia heen, sprong er steeds op, waardoor de, luierik de andere eens flink in de neus gebeten heeft. Gelukkig is alles genezen. Alleen als ik ze in de gag laat lopen zitten ze bij elkaar.

Maar tja de ADHDer is zo super achting, dat ze steeds rondjes draait erop springt enz. Luierik kan dat dus niet echt waarderen van zijn flat genoot....

Lastige hoor, zo'n luierik die heel verslaafd is aan eten. Obese :)

Lid
15 mrt 2012
Reacties
1.879
Website
www.instagram.com
Aantal Cavia's
5
Als ze niet meer samen zitten, zal de luie cavia ook niet meer gaan bewegen.

Bewegen zien, doet bewegen.

*Leonie*

VIP
Lid
28 mrt 2008
Reacties
442
Website
www.webshoplittlefriends.nl
Aantal Cavia's
17
Hoe krijg ik de luie dame in beweging ??
Lekker los laten lopen (als je daar de mogelijkheid toe hebt. Ik kreeg meteen een geweldig 'filmpje' op mijn netvlies wat ik een keer op youtube heb gezien. Daar liepen ook cavia's los en het baasje had een speelgoedautootje met daaraan een soort hengel waar een stukje groente aan hing. Nou geloof me: die cavia's hadden een haast ineens!!!:icon_lol:

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Castraat er bij hihi en dan bij allebei. Of leuk tunneltje zelfs de oudjes van vijf jaar doen hier mee hoor
Je haalt ze er zo uit maar toch ze zijn in beweging
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Ubqt1v1omA0?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

*Leonie*

VIP
Lid
28 mrt 2008
Reacties
442
Website
www.webshoplittlefriends.nl
Aantal Cavia's
17
Oversekste castraat aanschaffen - dan moet ze vanzelf de benen nemen... :)

hihihihi moest best lachen toen ik jou reactie las ;).

Ik heb gister een zeugje uit een groepje bij een castraat met een zeugje gezet nou geloof me: die castraat heeft moeten rennen voor 'zijn' meisje:icon_lol:! Helemaal door het dolle heen was Goldy! Dekken als een idioot gewoon:icon_eek:! Ook Lady moest het natuurlijk allemaal 'ondergaan' want je kan er niet 1 tekort doen natuurlijk hè :p

Ik heb wel eens vaker een zeug op een andere zeug (en ook een beer op een andere beer:icon_cool:) zien zitten en ook in een groepje in de blokhut weet ik dat heel af en toe als 1 zeugje bronstig is dat ze wel eens op de castraat wilt duiken maar zoals Goldy van jetje ging:icon_lol:, nog nooit gezien!
En uiteraard lekker ongegeneerd waar ik bijsta natuurlijk:icon_cool:..... Milo kwam er zo wel makkelijk vanaf want die hoefde niet iedereen op z'n plek te wijzen dat deed Goldy wel voor hem;)

Lid
15 nov 2011
Reacties
4.816
Aantal Cavia's
7
hihihihi moest best lachen toen ik jou reactie las ;).

Ik heb gister een zeugje uit een groepje bij een castraat met een zeugje gezet nou geloof me: die castraat heeft moeten rennen voor 'zijn' meisje:icon_lol:! Helemaal door het dolle heen was Goldy! Dekken als een idioot gewoon:icon_eek:! Ook Lady moest het natuurlijk allemaal 'ondergaan' want je kan er niet 1 tekort doen natuurlijk hè :p

Ik heb wel eens vaker een zeug op een andere zeug (en ook een beer op een andere beer:icon_cool:) zien zitten en ook in een groepje in de blokhut weet ik dat heel af en toe als 1 zeugje bronstig is dat ze wel eens op de castraat wilt duiken maar zoals Goldy van jetje ging:icon_lol:, nog nooit gezien!
En uiteraard lekker ongegeneerd waar ik bijsta natuurlijk Milo kwam er zo wel makkelijk vanaf want die hoefde niet iedereen op z'n plek te wijzen dat deed Goldy wel voor hem;)

Daarom zei ik oversekste castraat. Mijn vorige castraat Binky was een rustige heer maar Scratch dat is een echte sex machine. Hij probeert het elke dag bij 2 dames waar ie nu mee zit. Gewoon elke dag een dekrondje. Echt een doorzetter. Hij is 1600 gram dus die wil je als zeug niet te vaak op je rug hebben :icon_lol: En je zou hem moeten zien als er 1tje berig is... snelste huppel haarbal ter wereld :icon_eek: Na de ruzie tussen Epsie de kreng en Scratch zitten er 3 dames samen. Onlangs is er gebleken dat we een zwarte rugzak hebben. Als kleine Freya berig is dan neemt ze een flinke aanloop en landt ze helemaal boven op Daisy - net een zwarte rugzak. En Freya blijft maar zo doorgaan - Daisy is lekker zacht en mept niet echt terug dus een makkelijke slachtoffer. :icon_rolleyes:

Claudia_

VIP
Lid
6 jun 2006
Reacties
2.754
Aantal Cavia's
1
Ik denk dat die luie niet lui is maar moe. Van die adhd-er.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.988
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Mirke,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
MartijnvanOord Wat te doen op een luie dag... Foto en Filmpjes 17
Skinnypig Twee luie skinny's Foto en Filmpjes 3
ilseke1983 Liever lui dan moe Algemeen 5
Carlijn Nieuw huisje: luie caafjes Foto en Filmpjes 10
Kiwi fr Zijn mijn cavia's lui ? Huisvesting 20
Shariv Ik lui? Hoezo??? Foto en Filmpjes 8
Iris de Jeger Hoezo lui :-P Foto en Filmpjes 6
Willemijn-4 Lekkere luie zondag.. Foto en Filmpjes 13
caviacool Groepfoto in lui lekkerland Foto en Filmpjes 13
1001 luie houdingen van Nelson Foto en Filmpjes 18
Liseke Hoe kan ik ons lui patatje beweging geven? Gedrag en Verzorging 21
Woppy Wat een heerlijke luie zondag! Foto en Filmpjes 6
Celeste04 Luie caafs Foto en Filmpjes 22
eenzaam of een lekker lui vreetmachinetje? Algemeen 6
De AristoCaafjes hebben een luie zondag. Foto en Filmpjes 18
@anja Hoe word je als mens lui ? Neem een hond ! Babbelbox 14
Sophie. Luie Brysa Foto en Filmpjes 18
Luie donders... Foto en Filmpjes 12
Willemijn-4 Vandaag waren de heren lui Foto en Filmpjes 6
Tamara De luie mutsen club Foto en Filmpjes 12
Renate1984 Is dit een luie of een zieke cavia??? Ziekten 27
kitten Ik ben zo lui en moei. Babbelbox 5
DeDroomcaafjes Een luie zitzak of een hypo springveer? Babbelbox 5
Caviastal Un Allegra Wat een mega luie zaterdag zeg! Raggies in the picture! Babbelbox 13
Woppy Lekker lui Foto en Filmpjes 6
yvonne's villa Jake: Hoezo ik lui!!?? Foto en Filmpjes 15
Mijn caafjes op een luie zaterdag avond Foto en Filmpjes 9
yvonne's villa Luie mormels... Foto en Filmpjes 25
Lui.....heerlijk Foto en Filmpjes 14
Luie hond Babbelbox 17
Hildeee Luie, Lieve Alfie Foto en Filmpjes 21
yvonne's villa Luie jake moet jullie iets vertellen!!!! Foto en Filmpjes 35
yvonne's villa Feest gaat niet door:( Jake is te lui en te lief! Foto en Filmpjes 31
majojo hoezo lui ??? Foto en Filmpjes 9
kampioen lui liggen! Foto en Filmpjes 12
josefiep Luie Nikki... Foto en Filmpjes 14
Kef Wat lui cavia fotootjes :] Foto en Filmpjes 2
biara Black Blanche ligt er lekker lui bij Draagtijd 4
Cs van de Lingehoeve Wij lui?? Foto en Filmpjes 9
Caviastal Un Allegra Lekker lui chatten, met caaf op schoot en katten naast me op de bank!! Foto en Filmpjes 12
melanie83 mijn caafje ziek of lui?? Gedrag en Verzorging 12
eppe Lui oog Gedrag en Verzorging 6
Sophiee Kunnen cavia's ADHD hebben? Gedrag en Verzorging 19
shari Cavia met ADHD :) Algemeen 12
dessy Agressieve ADHD cavia HELP! Gedrag en Verzorging 12
*Leonie* adhd en concerta Babbelbox 25
Caviastal Genieta wie heeft info over ADHD bij volwassenen Babbelbox 18
Wilma1986 ADHD Cavia Foto en Filmpjes 16
moon1989 adhd cavia Gedrag en Verzorging 16
Daremyth Mijn cavia is hyper! Gedrag en Verzorging 17

Vergelijkbare onderwerpen