'Lijm' achter het oor?

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door NinaPluisje, 29 jul 2012.

1. NinaPluisje

NinaPluisje Gevorderd

Lid:
    20 aug 2011
    Pluimen:
    323
    Aantal Cavia's:
    5
    Sinds gisteren hebben we er 2 logeetjes bij, 2 beertjes van november vorig jaar. Levendige diertjes die ook flink op elkaar kunnen brommen en katten. En daarna weer gezellig naast elkaar gaan liggen of samen van 1 blad andijvie eten.

Nou viel me al meteen op dat de een vaak aan een oor van de ander zit. Die laat het meestal toe, maar soms piept hij wel. Net weer en toen keek ik even goed en zag een soort lijm/kaarsvet-achtig iets achter het oor zitten. Ik ruik er niks aan en ik zie de cavia er ook niet aan krabbelen of zo. Alleen zijn broertje zit er dus aan te plukken.

Wat is dit?

Edit: mijn vriend merkte net zeer terecht op dat het gisteren echt niet zichtbaar was. Ze zijn gisteravond gekomen, dus wat kan dit zijn? En vooral: is het besmettelijk? Ik was mijn handen nu steeds erg grondig als ik iets of met bij de broertjes gedaan heb. Ze staan ook niet in de buurt van mijn groepje.

Geprobeerd om er een foto van te maken, maar ik krijg hem niet duidelijker dan dit.
    2012-07-29 09.21.09.

2012-07-29 09.21.09.

2. Log in of registreer je om de geplaatste 16 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - 'Lijm' achter
  1. nathanja96
    Reacties:
    3
    Bekeken:
    280
  2. Kel
    Reacties:
    6
    Bekeken:
    336