• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

lief zeugje gezocht voor in een kleine groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

djinnie

Ervaren
Lid
23 dec 2009
Reacties
35
Hallo allemaal,

aangezien ik nu echt gestopt ben met het fokken van cavia's, maar wel nog een lief knuffel/pensioen groepje bij me hou, zoek ik nog 1 ander lief zeugje, dat een knuffel plekje zoekt. Deze week wordt, als het goed is, mijn flat en laatste beren opgehaald en dan blijft mijn castraat en 2 dames hier wonen. Zij krijgen dan een groot nieuw hok en zullen in de zomer buiten mogen vertoeven.

Wat zoek ik niet...

- Geen langhaar. Uit tijdgebrek om de jonge caafjes goed tam te krijgen, ben ik gestopt met fokken. Mijn zoontje neemt veel tijd in beslag. Ik heb dus meer dan voldoende tijd voor verzorging en genieten van ze, maar om een langhaar de juiste vachtverzorging te geven, dat zit er niet in.
- Geen US-teddy. Ik heb dan al 3 US'jes lopen en zou het super vinden om een ander ras erbij te hebben.
- Geen skinny of baldwin. Hoewel ik deze beide rassen leuk vindt, is de berging te koud en is het ook buiten niet super geschikt voor een kale caaf. Die kan ik dus niet het huisje bieden wat ze moet hebben, zonder aanpassingen te maken, die ik nu niet wil maken.

Wat zoek ik wel:
- een ruwharig/halflang harige/raar harig/glad harige/met kruin/zonder kruin/etc... als ik voor het dier val, is de vacht verder niet zo van belang, al zal ik natuurlijk eerder vallen voor bepaalde rassen.
- een vriendelijk, in een groep passend, dametje. Leeftijd is niet van belang, fokgeschiktheid ook niet. Ze komt hier in een klein knuffelclubje terecht en mag daar heerlijk de rest van haar leven blijven wonen.
- qua kleuren heb ik geen do's of don'ts. Ik ben wel fan van magpie/saffraan/zwart bont, maar laat me graag verrassen.

Ik zou het fijn vinden als ik niet het hele land door hoef te rijden voor een nieuw vriendinnetje, maar ga ook geen maximum aan mijn afstand houden. Hoe dichterbij, hoe liever, dat dan weer wel. Ik woon overigens in Wijchen.

Wie oh wie heeft er een lief zeugje die mag verhuizen naar een knuffeladresje?

Mirj@m

Ervaren
Lid
17 aug 2011
Reacties
517
Website
vanpiepenstein.weebly.com
Ik heb een enorm lief knuffelzeugje van ongeveer 9 maanden oud! Ze heet Duster, is choco creme wit en ze heeft een eigen topicje: https://www.caviaforum.nl/community...den/217324-choco-creme-wit-knuffelzeugje.html

Ik woon niet echt om de hoek volgens mij maar qua vervoer is er altijd wel iets te regelen is mijn ervaring met dit forum inmiddels ;)

Lid
15 mrt 2008
Reacties
2.162
Website
caviaopvangunallegra.jouwweb.nl
Aantal Cavia's
6
Het is jammer dat je geen us teddy achtige zoekt want ik heb een dotje van een (ik denk) us teddy baby zitten. Ze komt uit een moeder sheltie x gladhaar en haar pappa was volgens mij gladhaar. Ze lijkt een us teddy vacht te hebben maa dit is wel vreemd.

djinnie

Ervaren
Lid
23 dec 2009
Reacties
35
Oeh, cs Un Allegra... wat een prachtig zeugje! Vind agouti ook wel héél erg mooi. *zwijmel*

Ik kijk ondertussen nog even of er nog meer reacties bij komen, want ik heb tenslotte maar 1 plekje, dus wil graag helemaal fliefd zijn. Het zeugje van cs Un Allegra spreekt me wel aan, is alleen niet direct naast de deur...

Het schattige (wat heeft ze een lieve uitstraling) choco-creme-witte Us-achtige zeugje spreekt me qua kleuren net wat minder aan (heb gefokt in driekleur, dus iets anders vind ik gewoon leuk). En de lilac goudargente GH vind ik ook prachtig, maar liggen weer wat meer bij mijn gefokte kleuren (in ieder geval het lilac). Tot nu toe spreekt het agouti zeugje me het meeste aan...

Bedankt allemaal alvast voor jullie reacties!

TofDob

Gast
Moeilijk he? Je mag bij mij ook op de wachtlijst voor een dalmatiner,maar dat duurt nog wel even......achterin aansluiten XD
suc6!!

Lid
27 mei 2007
Reacties
10.818
Website
furryfriendsforever.jouwweb.nl
Aantal Cavia's
50
Bij ons zijn Yara en haar dochtertje te reserveren (moet nog even bij mama blijven)
Ze mogen ook apart verhuizen.

Yara is een lila otter maar haar ogen zijn iets te donker (niet roze maar donkerder rood)
Dochtertje (heeft nog geen naam) is gitzwart.
Beide zijn gladhaar (tdd)

CaviaHomeMara

Zeer ervaren
Lid
24 jun 2010
Reacties
1.291
Aantal Cavia's
18
Ik heb hier 2 zwartschimmel zeugjes zitten die mogen verhuizen naar een knuffeladres.
Het gaat om Do en Sophie. Beide zijn 2 jaar oud. Ze zitten bij mij in een meidengroepje en daar geven ze geen problemen.

Hier zitten ze samen met hun ukkies (dit is een foto van vorige maand).

Sophie met haar 2 ukken

Do met haar ukkie

Ik kan 1 van de 2 eventueel meenemen naar Tiel als dat makkelijker is.
Op mijn site staan meer foto's van hun beide (bij Borstelzeugjes).

knuffelbeer

Gast
Ik zoek nog een heel fijn knuffelhuisje voor mijn dame.
Ze is vier jaar oud, en ontzettend lief.
Ook is ze lekker knuffelig.

Je zou mij een groot plezier doen om haar een goed huisje te geven, omdat ik een beetje noodgedwongen langzaam aan een goed huisje voor al mijn dieren moet gaan zoeken.

djinnie

Ervaren
Lid
23 dec 2009
Reacties
35
Sorry dat het zo lang duurde voor ik reageerde, maar we waren tegelijkertijd even heel hard aan het werk om het nieuwe caven verblijf af te maken, nadat onze flat was verkocht. Inmiddels wonen mijn castraat en zijn 2 meiden in een nieuwe woonruimte van 2.30/1.60 bij 80 cm. En dan met het mooie weer kunnen ze nog lekker naar buiten in de ren.

Maar goed, na overlegd te hebben met mijn vriend, hebben we een keuze kunnen maken. Laat ik als eerste even zeggen dat ik alle aangeboden caafjes prachtig vind en ze graag allemaal een nieuw huisje zou willen bieden, maar helaas... ik kan er maar 1 kiezen.

En wij hebben gekozen voor Sophie, als zij nog beschikbaar is, van CaviaHomeMara... Ik ga je nu meteen even pb-en!

CaviaHomeMara

Zeer ervaren
Lid
24 jun 2010
Reacties
1.291
Aantal Cavia's
18
Fijn dat mijn Sophie bij jou van haar pensioen mag gaan genieten :).
Ik heb je een PB-tje terug gestuurd.

pubelia

Gast
Ik heb anders nog een aantal leuke zeugen te koop! Zowel rex als mengel moesjes! Ik woon ook nog eens dicht bij je in de buurt.

Iefke:

Isis:

Ahearn:

Yara:

djinnie

Ervaren
Lid
23 dec 2009
Reacties
35
Ach, wat een schatjes. Maar mijn groepje is momenteel compleet. Sophie van CaviaHomeMara geniet hier van haar pensioen, samen met Floor, Katootje en castraat Dream. Momenteel wordt Sophie rond en gezond van de buitenlucht, want ze genieten sinds een poosje van de ren en de tuin (mmm, grasjes, lekker!)

CaviaHomeMara

Zeer ervaren
Lid
24 jun 2010
Reacties
1.291
Aantal Cavia's
18
Ik ben blij dat Sophie het zo goed doet bij jou :).
Stuur je me nog een keer een foto van haar, samen met je groepje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Truffel gezocht lief zeugje Fokzeugen gevraagd 4
Ester H GEVONDEN Lief zeugje gezocht, omgeving Vinkeveen Knuffelcavia's gevraagd 14
IJssel GEVONDEN Lief jong zeugje gezocht langhaar of US teddy Knuffelcavia's gevraagd 1
Emayhra GEVONDEN Gezocht lief cavia zeugje Knuffelcavia's gevraagd 3
Zeeuwtje Gezocht super lief zeugje! Knuffelcavia's gevraagd 11
Troetel Lief ch teddy zeugje gezocht Fokzeugen gevraagd 8
Troetel Lief ch teddy zeugje gezocht Knuffelcavia's gevraagd 1
sapperdeflap GEVONDEN Rustig/lief zeugje gezocht Knuffelcavia's gevraagd 1
Joanette Gezocht: Lief klein zeugje, om straks een nestje mee te hebben! Fokzeugen gevraagd 15
Lief zeugje gezocht Knuffelcavia's gevraagd 24
PCharlie Lief, sociaal zeugje gezocht Knuffelcavia's gevraagd 8
Lief zeugje gezocht.... Fokzeugen gevraagd 38
ElmaenPebbels leuk lief zeugje gezocht Fokzeugen gevraagd 23
Jessie's caviastal Lief US zeugje choco-creme-wit gezocht. Fokzeugen gevraagd 9
indy's caviastalletje lief Skinny zeugje gezocht Fokzeugen gevraagd 25
cs kalára VERKOCHT Lief jong zeugje, zilveragouti bont/magpie, gladhaar Knuffelcavia's aangeboden 7
cs kalára VERKOCHT Lief gladhaar zeugje, crème/wit/lemon agouti Knuffelcavia's aangeboden 2
kiara VERKOCHT Mooi en zeer lief zeugje Fokzeugen aangeboden 2
AngeliqueA Jong en lief zeugje zoekt mooi thuis Fokzeugen aangeboden 1
Was&beer Wij zoeken een lief klein CH teddy zeugje Fokzeugen gevraagd 5
cs kalára VERKOCHT Lief baby zeugje, slate blue bont, am. gekruind Knuffelcavia's aangeboden 0
Rho1994 Lief zeugje aangeboden Knuffelcavia's aangeboden 2
Caviastal Un Allegra VERKOCHT Nog 1 lief US teddy zeugje in choco buff wit Opvangcavia's aangeboden 6
Wilma1986 VERKOCHT Zeer lief ch teddy zeugje (lichte spoed) Knuffelcavia's aangeboden 10
Mayana VERKOCHT Lief US teddy zeugje Knuffelcavia's aangeboden 0
pebbles Lief schattig jonge cavia zeugje Knuffelcavia's aangeboden 2
Monique81 GEVONDEN Een jong lief zeugje liefst met punkerig haar. Fokzeugen gevraagd 0
Caviastal Un Allegra VERKOCHT Lief spreken roodbont gladhaar zeugje Knuffelcavia's aangeboden 8
Caviastal Un Allegra VERKOCHT Lief opvang baby zeugje zoekt knuffelplekje Knuffelcavia's aangeboden 1
sansy Heel lief gladhaar zeugje Knuffelcavia's aangeboden 3
Gaby Lief borstelmix zeugje Knuffelcavia's aangeboden 4
CS Gompie VERKOCHT Lief Skinny zeugje zwart tan Fokzeugen aangeboden 11
Anita VERKOCHT Mooi en lief Wit.d.o Borstel zeugje Fokzeugen aangeboden 12
xdesix Mooi en lief peruvian zeugje; Enschede/Almere/Meppel Knuffelcavia's aangeboden 5
Lief driekleur borstel zeugje aangeboden Knuffelcavia's aangeboden 63
Cavia home Timberly Heel lief zeugje zoekt nog een huisje Knuffelcavia's aangeboden 1
Lief us teddy 3kleur zeugje Wanda mag verhuizen naar een fijn knuffeladres. Knuffelcavia's aangeboden 9
xMichelle Lief klein slate zeugje. Knuffelcavia's aangeboden 1
Lief effen choco gladhaar (ttd) zeugje zoekt een baasje Nieuwe foto op pag.2 Fokzeugen aangeboden 18
Super lief skinny zeugje (ecc) Knuffelcavia's aangeboden 6
Anita VERKOCHT Mooie en lief borstel zeugje Lilac goud brindle Knuffelcavia's aangeboden 1
caviastal hilton Lief zwart-wit coronet zeugje zoekt haar droomhuisje! Knuffelcavia's aangeboden 12
Caviastal Un Allegra Lief roodbont coronet opvang zeugje Knuffelcavia's aangeboden 15
xMichelle Lief cremebont coronet zeugje. Knuffelcavia's aangeboden 2
Rooska lief "peruvian" knuffel zeugje zoekt een liefdevolle thuis Knuffelcavia's aangeboden 9
Ella s lief zwart-rood-wit zeugje, ong. 8 maanden Knuffelcavia's aangeboden 6
yo-yo lief zeugje Fokzeugen aangeboden 0
Tamara Lief lemon agouti/créme-wit zeugje Knuffelcavia's aangeboden 0
Schokolina VERKOCHT Lief us teddy zeugje geb. 12.10.2011 +stamboom. Fokzeugen aangeboden 0
caviaranka lief lilac-wit(-half saffraan oortje) peruvian zeugje Knuffelcavia's aangeboden 0

Vergelijkbare onderwerpen