Lativa wordt oud

Cs chinlon

Zeer ervaren
Lid
2 okt 2014
Reacties
578
Website
www.caviastalchinlon.weebly.com
Aantal Cavia's
6+
hallo allemaal,

toen ik net thuis aankwam viel me op dat Lativa sleept met haar achterpootje die ze na een paar stappen weer onder haar lichaam zet ook is ze een stuk kouder dan mijn andere dames. mijn vermoeden is dan ook dat ze eind deze dagen zal overlijden. omdat ze nu 5,5 jaar bij me is en 1 van de weinige die een snack komt halen uit de hand vind ik het een beetje moeilijk om haar te zien verzwakken.

Lativa kwam bij me wonen toen het vrij slecht met mij ging en ik in een ongezonde situatie zat. zij heeft mijn liefde voor de langharen aangewakkerd. Lativa was mijn eerste zuivere fokzeug maar door de situatie toen heeft ze maar 1 nest mogen krijgen, waarin haar dochter Diva zat. Diva en Lativa waren een pittig stel die door hun gedrag apart zaten van de andere caafs. dit samenzijn heeft bijna 5 jaar geduurd tot plotseling Diva overleed. een paar weken heeft jong zeugje Ella bij dit duo mogen logeren vanwege beer Shiro (die mocht daten met de oudere dames). toen bleek al dat de dames wat rustiger werden. Na het overleiden van Diva heb ik Maya, een toen nog jong zeugje gekoppeld met Lativa dat ging gelijk super. Toen Maya oud genoeg was om gedekt te worden en het vooruitzicht dat Uracio (de beer) met zoonlief zouden verhuizen werden Lativa en Maya gescheiden. Toen mocht Lativa in de grote Zeugengroep wat weer gelijk goed ging. (sinds vandaag Is Maya ook weer in de groep)

Lativa eet nog goed en oogt vrolijk dus ik ga (nog) niet naar de da en zolang het nog zonder pijn gaat mag ze van mij op een natuurlijke manier sterven.

wel vroeg ik me af moet ik haar gedwongen laten bewegen voor de darmen (koliek) ik had gelezen dat er zoiets ook bij cavia's bestond.
foto nu
657745

paar weken terug nog niks aan de hand
657746

een oude foto ik denk dat ze hier 3 jaar was met dochter Diva
657747

in volle glorie
657748

657749