• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

La Roche bevallen van haar 1e nestje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellamy †

Ervaren
Lid
8 okt 2011
Reacties
1.233
Website
www.rexcavia.nl
Aantal Cavia's
30
Op 10 april is La Roche bevallen van haar 1e nestje. Het is een vlekkenloze bevalling geweest van 2 dikke jongen (ieder 144 gram). Het zeugje was al geboren toen ik haar zag, het beertje heb ik geboren zien worden om 16.42 uur.
Het beertje is een evenbeeld van zijn moeder, met de zgn. Hollanderlook. Het zeugje heeft deze ook, maar is alleen de bles vergeten (wat ik helemaal niet erg vindt).
Ze hebben lekker veel krul en zijn heel stevig, ze kunnen wel tegen een stootje en rennen na 1 dag dus ook al lekker rond in het hok.

De vader is Galapagos, ook voor hem is dit zijn 1e nestje. Hij heeft het niet verkeerd gedaan dus…….

De namen heb ik ditmaal van zowel moeder als vader afgeleidt. Het zeugje heet Tamise, wat de franse benaming is voor de Vlaamse stad Temse. Het beertje heet Tenerife, een eiland dus……

* Tamise, zeugje, veel wit en geen bles, 144 gram (ca. 16.30 uur geboren)
* Tenerife, beertje, Hollanderlook, 144 gram (16.42 uur geboren)

Mama La Roche waakt goed over haar kinderen, maar gaat ook al geregeld alleen op stap.

Hier volgen de foto's:

Tamise en Tenerife

Tamise, het zeugje met snor

Tenerife, geen verkeerde beer

Vooral het beertje lijkt heel erg op zijn moeder La Roche en oom Lommel.
Hier heb ik nog 2 foto's van La Roche toen zij 1 dag oud was:

La Roche heeft enkel ook nog witte manchetten aan haar achterpoten, wat haar nog meer Hollander maakt dan haar zoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.