• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Kosten operatie narcose en kiezen vijlen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaviPeetje

Gast
Moet ik morgenochtend Soleewaatje brengen voor een operatie onder narcose om haar kiezen te laten slijpen/vijlen maar ik ben helemaal vergeten te vragen wat zoiets kost. Niet dat het wat uitmaakt verder want het moet toch gebeuren, maar ik wil graag weten hoeveel ik ongeveer op moet rekenen?

Iemand daar ervaring mee?

Op de website van de DA staat dat ik tijdens het spreekuur een kostenraming had moeten krijgen maar ik weet van helemaal niets.

Alvast bij voorbaat dank voor jullie reacties :icon_smile:

Kaatje64

Gast
Ik weet wel dat het enorm afhangt van de dierenarts. Waar ik voor een castratie 100 euro kwijt was betaalde een ander slechts 45 euro.
Ik heb laatst voor een narcose en onderzoek van gebit en keelholte 35 euro betaald. Er is toen alleen gekeken. Coco is in één week 2x onder narcose gegaan en 2 dagen later betaalde ik voor de narcose 20 euro maar ik zat toen in het vervolg traject. Ik heb geen ervaring met vijlen.
Succes morgen.

CS Ishirra

Ervaren
Lid
28 dec 2007
Reacties
68
Aantal Cavia's
12
Wij hebben dit met Noodle ook gehad en de kosten waren 69 euro. Maar is afhankelijk van dierenarts volgens mij hoor.
Anders even bellen of mailtje sturen met de vraag naar de dierenarts.

nepomuk1983

Ervaren
Lid
24 nov 2008
Reacties
16
Aantal Cavia's
9
Ik zou rekenen op een euro of 60,00 misschien meer als er nog medicatie bij komt

Mirri

Expert
Lid
25 feb 2009
Reacties
400
Aantal Cavia's
5
60 Euro voor het vijlen van kiesjes?
Wat veel!
Daar kijk ik echt van op. Had ik niet verwacht.

Ytje

Ervaren
Lid
20 jul 2010
Reacties
302
Website
zeebiggetjes.webklik.nl
Er is zoveel verschil in de betaling aan dierenartsen, die van mij is heel goedkoop voor omdat hij vind dat als hij hoge bedragen vraagt de mensen niet meer naar de dierenarts gaan, hij is altijd heel schappelijk en: ---- voor dit soort operaties moet je eigenlijk even rondbellen (tenzij je geld genoeg hebt)

Renske

Liefhebber
Lid
24 aug 2009
Reacties
30
Aantal Cavia's
2
Bij mij koste het 48 euro, narcose en haakje van kies slijpen.

Kaatje64

Gast
Ondanks alle kosten, hoe is het met het patiëntje? Heeft Soleewaatje de behandeling goed doorstaan?

Lid
10 okt 2008
Reacties
2.294
Website
kleinlotharinger.jimdofree.com
Aantal Cavia's
4
Bij mijn dierenarts kostte het maar 10 euro en de tweede keer was het iets duurder geworden, 12 euro.
De kiezen vijlen doen ze gewoon onder een roesje.

CaviPeetje

Gast
Inmiddels ben ik erachter, de kosten zijn bij elkaar opgeteld inclusief het maandag consult waarbij ze met een cameraatje in haar bekkie hebben gekeken zo'n 100 euro. (inclusief pijnstilling)
Duur grapje weer dus!
Maar ik heb mijn meiske weer terug en ik was net bijna in tranen omdat ik haar uit de voerbak eten zag pakken :heart:
Het had niet veel gescheeld of ze was er aan onderdoor gegaan want ze was maar liefst 150 gram reeds afgevallen.
We zijn er nog niet maar de prognose is vrij goed en dat is mij elke eurocent waard geweest!

Dino

VIP
Lid
25 sep 2008
Reacties
634
Website
www.wix.com
Dat ze nu al eet is echt een heel goed teken! Geweldig sterk is ze hoor dat ze hier doorheen is gekomen, ik duim voor jou en haar dat ze op knapt en nog even gezellig mee kan draaien :icon_smile:

CaviPeetje

Gast
Tnx! Ik ben me wel een beetje rot geschrokken toen ik om kwart voor 1 belde om te vragen hoe het ging.
De DA zei dat het veel meer werk was dan van tevoren gedacht was. Er zaten veel haren en andere troep om haar kiezen gewikkeld.
Die haren zaten daar omdat ze ook nog eens onder de luizen zat en ze knabbelde aan zichzelf :icon_sad:
Voel me zo schuldig, ik heb nooit geen luisje gezien :icon_sad: De anderen hebben ook niks, ze krabben ook niet. Bovendien heb ik alles in huis om ze te behandelen tegen luis.
Ze zijn nu allemaal behandeld inmiddels met medicijnen van de DA. De DA zei dat ze best luis kon hebben vanwege een slechte weerstand.

Daarnaast heeft ze ook nog eens een gasbuik. Ze mag even geen witlof en in beperkte mate andere groenten/fruit.
Hier heeft ze ook een prikje voor gehad om op te knappen.
Haar conditie was dus nog veel ernstiger dan ik gedacht had :icon_sad:
Kan niet anders zeggen dan dat ze een enorme vechter is en ze heeft een enorme wil om te overleven.
Heb de afgelopen week zo'n hechte band met haar gekregen, ik wil haar hier echt doorheen slepen :icon_love2:

Kaatje64

Gast
Het gaat je vast lukken. Het klinkt wel goed in ieder geval. Voel je niet schuldig vanwege de luisjes hoor. Je kunt gewoon niet alles zien. Sterkte met de dame en succes met het bijkomen van de rekening.
Dierenarts kosten zijn altijd erg hoog. Ik moest vandaag met Kwiebus. Beetje bloed afgenomen plus middeltje voor twee kalen plekken 105 euro. Ik kan me helaas niet laten verzekeren omdat hij op jonge leeftijd twee hele grote operatie's heeft gehad met mogelijk kans op terug komst.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.988
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Cavipeetje,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
LindaG Blaassteen operatie vraagje over de hoge kosten hiervan... :-( Ziekten 34
HennieHennie dierenarts kosten Algemeen 19
Caviastal Citi Castratie dierenarts en kosten Algemeen 24
Daniek Castratie omgeving Rotterdam, waar en kosten? Ziekten 10
Theo Verkerk Wat kost een cavia? Gedrag en Verzorging 19
Nienke231091 Kosten per maand Algemeen 21
Gaby Castratie kosten nagevraagd bij DA's Algemeen 24
Hoeveel kost een caviahok gem. Huisvesting 15
frommeltje Kosten dierenarts Ziekten 61
kosten Algemeen 37
!SUZANNE Wat betalen jullie voor een consult? Ziekten 61
Kosten recept humane geneesmiddelen Ziekten 29
Djohn Zeugjes steriliseren zouden jullie dat doen? dierenarts kosten normaaltarief? Algemeen 40
Kosten cavia Algemeen 24
Cavia kosten Algemeen 52
Kosten castratie Ziekten 42
DA kosten Algemeen 10
remskie kosten castratie + DA in Rotterdam? Ziekten 14
Fokkers gevraagd! Kosten zeugje/beertje? Fokken 34
Hoeveel kost bij jullie een consult? Ziekten 34
droppeke Hoeveel kost een castratie? Algemeen 29
wwwer VIP-behandeling: Eten en drinken op kosten van de ECC? Shows 35
Veerle Wat kosten jouw cavia's per maand? (+ eventuele bespaartips) Algemeen 122
dierenarts kosten Ziekten 20
Cavia Villa C'est la Vie Kosten castratie Gedrag en Verzorging 15
caviastalLothian wat kost het om een beer te castreren? Algemeen 18
van Westen Castratie kosten Algemeen 34
castratie kosten Babbelbox 16
Anita Oooohh kost me enige moeite Foto en Filmpjes 29
Dandelion verhuisd en werken voor de kost Foto en Filmpjes 11
wat kost een keizersnee? Fokken 29
Ik heb zotte kosten gedaan hi hi..... Huisvesting 7
Hoe kosten besparen? Huisvesting 17
Dino Het kost wat ruzie en moeite Foto en Filmpjes 20
marije13051981 castratie wat kost dat? Algemeen 32