Kooi schoon houden!

ilseke1983

Liefhebber
Lid
12 nov 2018
Reacties
27
Aantal Cavia's
2
De titel is misschien vertekenend, maar het gaat er wel enigszins over.
Ik heb 2 jonge caafs in een kooi van ruim een meter. Ze hebben echt wel genoeg ruimte nu nog, maar er komt mogelijk nog een keer een binnenren of een nieuwe grotere kooi. Eerst even sparen daarvoor.
Onder in de kooi kunnen ze nu schuilen en rondrennen, daarnaast heb ik daar de voederbak staan, wat volgens mij dus niet handig is, want in de bak vind ik ook vezel en keutel terug en ze poepen en plassen er omheen. (Ze poepen en plassen wel alleen aan de buitenkanten van de kooi, onder de etages)

Daarnaast heb ik 2 etages, waar bij de 1e etage de waterfles bevat en een knabbelstaaf. De 2e etage bevat een hooiruif en daarnaast heb ik een hooibal beneden hangen.
De hooiruif plukken ze leeg en volgens mij gaan ze er ook op liggen, de waterfles wordt naar mijn mening te weinig gebruikt, maar ze krijgen wel veel groenten van mij, dus dat zou aan moeten vullen.

Hoe hooi ik de kooi wat “schoner”? Dat ze op een kleinere hoek plassen, minder verspillen met brok en hooi verspillen en mijn kamer minder vol ligt door de spijlen? En als ik de bak zet, waar hij nu staat, daar niet allemaal plas en poep beland?
Eventueel nog andere tips?

image.jpg