• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Knuffelzeugje zilveragouti bont coronet (gld/nbr/Tiel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lothlóriens Mairen is een jaar oud geworden op 10 april en niet zwanger geworden.
Ik heb geprobeerd Mairen te laten dekken door een solidagouti coronetbeer. Helaas zijn de solidagouti coronets bijna allemaal verminderd vruchtbaar en het is erg moeilijk om er nakomelingen van te krijgen. Mairen heeft haar hele vruchtbare tijd, maandenlang, bij eerst één en toen een andere solidbeer doorgebracht en is helaas niet drachtig geworden. Hoewel beide beren wel degelijk jongen verwekt hebben, hebben ook beide beren maandenlang zeugen bij zich gehad zonder die te dekken. Ook bewezen vruchtbare zeugen. Ga er daarom aub niet van uit dat Mairen onvruchtbaar is: er is een grote kans dat het dus echt aan de beren ligt.

Mairen zoekt dus een knuffelhuisje. Ze is te oud voor de fok van een eerste nest. Mocht ze tóch nog zwanger blijken in the nick of time (ze zit nu nog bij solidagouti bonte beer Soleil) dan mag je er uiteraard voor kiezen of je haar terugbrengt of dat je zelf van het nest geniet, maar dan is het nest voor mij, dat wel. Ik acht die kans echter niet groot....

Mairen kan meegenomen worden naar Tiel op de NCC-show 6 mei.

Seline

Gevorderd
Lid
27 dec 2011
Reacties
151
Wauw! Wat is Mairen een prachtige cavia.
Die zal zeker goed terecht komen, hoor!
Ik zal vaker op dit onderwerp terugkomen om 1 te kijken naar die prachtige foto en 2 kijken hoe vlug ze waarschijnlijk een nieuw baasje krijgt!

Caviastal Lothlórien

Gast
Nou Seline.... mijn ouders wonen in Melick dus ik kom best wel eens door Roermond... Hint hint! ;)

Seline

Gevorderd
Lid
27 dec 2011
Reacties
151
Nou zeg, nu maak je het me wel erg moeilijk zeg ! :icon_eek: Het is dat mijn caviahok te klein is voor er nog 1 te bij, anders wist ik het wel ! :love-struck:

Hippie

Liefhebber
Lid
29 mrt 2012
Reacties
205
Aantal Cavia's
3
Ze lijkt sprekend op mijn Hippie! Die zou er best nog een vriendinnetje bij willen, maar helaas kan het baasje daar niet aan beginnen. Hopelijk vind ze snel een mooi nieuw huis!

ans

VIP
Lid
4 jan 2009
Reacties
1.660
Aantal Cavia's
3
Nou zeg, nu maak je het me wel erg moeilijk zeg ! :icon_eek: Het is dat mijn caviahok te klein is voor er nog 1 te bij, anders wist ik het wel ! :love-struck:

een hokje erbij is zo gepiept toch

Seline

Gevorderd
Lid
27 dec 2011
Reacties
151
een hokje erbij is zo gepiept toch

Makkerlijker gezegd dan gedaan, Ans! Ik had haar graag met liefde opgenomen.
Ben wel verbaasd dat er zo weinig reacties op haar zijn. Ze verdiend het echt!

@ Caviastal Lothlorien, als je haar niet verkocht krijgt, hou je haar dan gewoon? Of wat ga je dan doen?

Polle

Gast
Als ik Jiska een beetje goed ken inmiddels zit ze absoluut niet in de weg en heeft ze alle tijd om een nieuw goed baasje te vinden.
Jiska mag ik haar zaterdag knuffelen?? Ze ziet er zooo lief uit. hihi

Caviastal Lothlórien

Gast
Uiteindelijk krijg ik haar wel verkocht hoor, ik ben nog nooit met een dier echt onverkoopbaar blijven zitten. Geduld hebben, zo simpel is het.

En natuurlijk Yvonne, kom jij deze Bloempje-look-a-like maar lekker knuffen ;-)

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Uiteindelijk krijg ik haar wel verkocht hoor, ik ben nog nooit met een dier echt onverkoopbaar blijven zitten. Geduld hebben, zo simpel is het.

En natuurlijk Yvonne, kom jij deze Bloempje-look-a-like maar lekker knuffen ;-)

En neem nog een extra reismandje mee :)

Polle

Gast
En neem nog een extra reismandje mee :)
Nee want dan moet ik buiten slapen. Maar goed dat zei ma lief ook voor cavia 8, 9 en 10 en die zijn er inmiddels toch ook echt. :icon_cool:

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Nou als ik je ma zo zie op de foto's vindt ze dat inderdaad helemaal niet erg al die caafjes bij jullie thuis.

Caviahuis de schavuiten

Gast
Jou moeder zal je echt niet buiten laten slapen Yvonne, ze ontvangt alle cavia's met open armen, dus lekker doen whahaha

Polle

Gast
Maar *ik* vind 10 echt genoeg dames. Dus ik kom d'r gewoon lekker knuffelen bij Jiska en vertel jullie daarna hoe lief ze wel niet is. Maar dat zie je zo ook wel, dus wie valt voor d'r en gunt het lieve schatje een pensioenhuis (met of zonder leuke castraat).

Caviastal Lothlórien

Gast
Robin (RachelleDribbel) had de enorme tegenslag dat haar Silvester (Cailan) in de narcose bleef bij castratie. Toen ze vandaag toch even langskwam om daarover na te praten en hem op te halen voor begraven, kwam ter sprake dat ze dan een ander ging zoeken. Toen was één en één al snel twee... Mairen is probleemloos opgenomen in de groep bij Robin.

RachelleDribbel

Gevorderd
Lid
28 sep 2008
Reacties
172
Website
robijnsknuffels.jouwweb.nl
Lieve Mairen woont nu bij mij, lekker in de grote bak met een castraat en een zeugje.
Wat een heerlijk meisje.
Stiekem hoop ik nog dat ze zwanger is, een nestje is zo leuk om mee te maken :D
Dat is alweer te lang geleden.

Maar we zien het wel, ze woont lekker hier als knuffel, die mooie meid, met dank aan haar baasje Jiska.
Ze heeft nu Bailey.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Alida Gevraagd: jong knuffelzeugje goudagouti/wit/rood Fokzeugen gevraagd 3
Mikeystorm87 Een knuffelzeugje gezocht Knuffelcavia's gevraagd 0
Lief knuffelzeugje gezocht Knuffelcavia's gevraagd 9
Stynke GEVONDEN Ouder knuffelzeugje gezocht, spoed.... Knuffelcavia's gevraagd 10
Selene GEVONDEN Gezocht: Knuffelzeugje Knuffelcavia's gevraagd 5
molhoek GEVONDEN Lief knuffelzeugje gevraagd! (omg. Rdam, 3 jaar+, liefst peruvian/langhaar borstel) Knuffelcavia's gevraagd 6
CS Bloem VERKOCHT Knuffelzeugje, gladhaar zwart-wit, met een beetje rood Knuffelcavia's aangeboden 7
Mayana Twinkle Star, lief knuffelzeugje Knuffelcavia's aangeboden 3
Knaagdieren opvang Wind Whistler Knuffelzeugje 6weken Knuffelcavia's aangeboden 4
VERKOCHT Knuffelzeugje aangeboden nieuwe foto's op blz. 4 Knuffelcavia's aangeboden 35
Choco CH Teddy knuffelzeugje Knuffelcavia's aangeboden 7
Speciaal knuffelzeugje gevraagd Knuffelcavia's gevraagd 7
Snubs Jong zeugje, knuffelzeugje en beertje samen? Gaat dat goed? Algemeen 41
Mirj@m Choco creme wit knuffelzeugje Knuffelcavia's aangeboden 8
Kaat Rood-wit peruvian knuffelzeugje Knuffelcavia's aangeboden 1
Ellenvb Lilac safraan wit knuffelzeugje (peruuf) aangeboden Knuffelcavia's aangeboden 1
Mijn knuffelzeugje Joy Foto en Filmpjes 3
Furry Friends Forever Moeder en dochter cali US Teddy's Foto en Filmpjes 2
cs kalára GEVONDEN Jong zilveragouti zeugje, bont, gekruind of borstels. Kort harig. Fokzeugen gevraagd 9
Cutiexcavies Zilveragouti bont x zwart bont Fokken 1
cs kalára VERKOCHT Zilveragouti beertje Knuffelcavia's aangeboden 1
Mideko Zilveragouti jonkie erg donker Rassen en Kleurslagen 11
cs kalára VERKOCHT Lief jong zeugje, zilveragouti bont/magpie, gladhaar Knuffelcavia's aangeboden 7
ElsbethvanL GEVONDEN Zilveragouti zeugje gladhaar gezocht Fokzeugen gevraagd 4
mariekevh Te koop 2 beren : CH- Teddy zilveragouti Fokberen aangeboden 1
Mayana VERKOCHT Zilveragoutibont US teddy beertje - mag ook verhuizen op Caviadag Tiel Fokberen aangeboden 2
Mayana Nickie, zilveragouti US teddy beertje - mag ook verhuizen op Caviadag Tiel Fokberen aangeboden 1
Mayana Zilveragoutibonte US teddy drieling voor Guusje Geboren 6
Mayana Jong zilveragoutibont US teddy beertje (Mike) Fokberen aangeboden 1
Mayana VERKOCHT Jong zilveragoutibont US teddy zeugje (Oriana) Fokzeugen aangeboden 4
Mayana VERKOCHT Jong zilveragoutibont US teddy zeugje (Nena) Fokzeugen aangeboden 1
cs kalára VERKOCHT 2 lieve beertjes, 1 driekleur gladhaar en 1 zilveragouti bont gladhaar Knuffelcavia's aangeboden 2
mariekevh Spannend!! Draagtijd 9
JellyBean Kleuren combo Genetica en erfelijkheidsleer 2
Caviastal_Absalom Langharige jonge cavia's Fokberen aangeboden 1
Caviastal_Absalom Langhaar california! Rassen en Kleurslagen 6
Elleonh Zilveragouti zeugje gevraagd Fokzeugen gevraagd 2
Mirke GEVONDEN US Zilveragouti Fokzeugen gevraagd 1
JellyBean VERKOCHT Zilveragouti wit peruvian Knuffelcavia's aangeboden 0
JellyBean VERKOCHT 2 Zilveragouti Wit peruvian Knuffelcavia's aangeboden 0
nathanja96 GEVONDEN Jong zilveragouti of creme zeugje gezocht Fokzeugen gevraagd 1
cs kalára VERKOCHT 1 zwart/wit beertje en 1 zilveragouti bont beertje, beide gladhaar Knuffelcavia's aangeboden 2
mariekevh GEVONDEN Zilveragouti zeugje gezocht Fokzeugen gevraagd 5
Zighenya Zilveragouti Wit met stamboom Fokzeugen aangeboden 3
Zighenya Drie US Teddy's zilveragouti Wit Fokberen aangeboden 3
Mirke Op zoek naar een zilveragouti cavia fokker US of CH teddy Caviastallen en Combinaties 8
Toet Er zijn de afgelopen tijd nogal wat zilveragouti baby's geboren. Geboren 11
Sarah Pessemier GEVONDEN Gezocht: Gladharig Zilveragouti of Us teddy Zilveragouti Fokkoppels gevraagd 9
Mayana VERKOCHT Zilveragouti US teddy zeugje (verhuisd alleen als knuffel!) Knuffelcavia's aangeboden 1
Mayana VERKOCHT Zilveragouti US teddy castraat Castraat aangeboden 1

Vergelijkbare onderwerpen