• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Knuffelhuis gezocht voor 2 baldwin zeugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas moeten wij onze baldwin zeugen Ducky Beau en Jonneke herplaatsen. Wij zoeken een echt héél goed baasje, ik zal even wat van de achtergrond vertellen om te laten zien wat er speelt.

Ducky Beau reageert vreselijk gestressed in de groep en gilt naar andere cavia’s, alleen Jonneke verdraagt ze. Mijn man wilde haar al een hele tijd kwijt omdat hij zich er rot aan ergert, dat gegil steeds in de woonkamer. Ik heb er nu mijn castraat Wattus bij maar ook dat geeft niet de rust die we hoopten. Het maakt het wel minder maar het gaat niet over.

Tot nu toe heb ik herplaatsing, tegen de zin van mijn man in, geweigerd. Ik kan het zelf wel hebben (ze gilt nou ook bepaald niet de hele dag door, maar een paar keer per dag en dat kan ik best aan). Ducky en haar tante Jonneke zijn aan elkaar verknocht en Jonneke is van onze dochter Sterre, dat kan je naar die meid toe niet maken, vond ik.

Vandaag kwam er iemand langs met twee opvangzeugjes. Ik zou voelen of ze zwanger waren, nu ze een maand opgevangen waren. Daarna kon ze ze ter herplaatsing aanbieden, of eerst laten bevallen. Gelukkig waren ze niet zwanger. Maar wat ik nooit verwacht had, gebeurde: Sterre is helemaal gevallen voor een opvangertje.
Toen ik haar vertelde dat ze die wel mocht, maar dat dan Ducky Beau en Jonneke weg moesten ("omdat papa ze eigenlijk al lang kwijt wil en we geen plek hebben voor nóg een cavia erbij zonder dat er wat weg gaat") heeft ze daar zowaar mee ingestemd.

Wij zoeken dus iemand die Ducky Beau en Jonneke samen wil opnemen, en ook wil beloven dat ze samen blijven. Liefst met zijn tweetjes, of ze moeten bij één of hooguit twee zéér zachtmoedige cavia's geplaatst worden, anders vindt Ducky Beau het al snel eng. Ducky Beau is ook ooit via de opvang bij ons gekomen en was toen ernstig verwaarloosd, dus we weten ook niet precies wat ze allemaal meegemaakt heeft. Ze is perfect bijgetrokken (bij de ECC was ze laatst mooiste baldwin met F95!) en ze is solid goudagouti rood. Ze is geboren 26 april 2010, dat weten we zeker (we hebben de fokster nl. kunnen achterhalen).
Jonneke is van 11 augustus 2009. Zij heeft een keer jongen gehad en die jongen hebben jullie toen hier kunnen volgen, omdat ik de haaruitval bijhield in een topic. Jonneke is driekleur zwart-rood-wit.

Baldwins moeten permanent warmte hebben. Je moet dus onder het hok een warmtematje kunnen plaatsen, of je moet een warmtelamp kunnen ophangen. Het is niet genoeg om kruikjes neer te leggen en te wisselen, dat is namelijk geen constante warmte. Verder zijn baldwins totaal anders dan skinny's. Ze hebben een lief karakter, kijken eerst de kat uit de boom, hechten zich enorm aan hun baas, zijn niet sterk aanwezig maar zijn ontzettend lief en bedeesd van karakter. Ze houden van knuffelen. Ze hebben weinig huidverzorging nodig, ik smeer ze zelden in. Baldwinnagels groeien net wat anders (rechtuit ipv krom en het leven zit er verder in) dus je moet ze wel eigenlijk minstens 1x per maand knippen, 2x per maand is beter.

Zo, en wie het lezen van deze enorme lap tekst er voor over had: bravo. Jij bent het wellicht waard om baldwinbaasje te worden.

Dit zijn Ducky Beau en Jonneke!

Ducky Beau:

Knuffel voor Ducky:

Jonneke:

Caviastal Lothlórien

Gast
Ik vind ze ook prachtig! Je vindt het mooi of niet, er is geen middenweg....

Polle

Gast
Ik heb ze in het echt mogen bewonderen en ondanks dat naakt niet mijn ding is, zijn deze twee dames wel ontzettend tam en lief!

Lid
15 mrt 2008
Reacties
2.162
Website
caviaopvangunallegra.jouwweb.nl
Aantal Cavia's
6
Jeetje... die zijn mooi! Zou ze graag bij mijn baldwin dame en skinny castraat plaatsen maar mag van mezelf er echt niet meer bij!

Ze zijn prachtig! Vooral Jonneke vind ik erg mooi met dat wit en die kring om haar oog!

ans

VIP
Lid
4 jan 2009
Reacties
1.660
Aantal Cavia's
3
wat een stel die hebben zo een plekje hoor

Mayana

VIP
Lid
4 sep 2011
Reacties
3.843
Website
caviastalmayana.nl
Aantal Cavia's
60
Oeffff, wat een lieverdjes......
Ik hoop dat het je lukt een fijn thuis voor ze te vinden!

Lid
6 jun 2008
Reacties
2.259
ik hoop dat je snel een goed huisje vind voor ze, maar deze dieren zijn echt niets voor mij.

Lid
31 jul 2006
Reacties
4.935
Website
members.home.nl
Aantal Cavia's
38
Ze zijn prachtig.
Maar ik hoop dat ze een goed huisje vinden, ik zou er niet over hoeven na te denken, het zijn schatjes, die baldwins.

nanga

Professioneel
Lid
17 apr 2007
Reacties
1.005
Aantal Cavia's
20
zet ze maar op de trein naar rotterdam pik ik ze daar wel op. hihihihihihi

nanga

Professioneel
Lid
17 apr 2007
Reacties
1.005
Aantal Cavia's
20
Ow sorry.....wist ik niet, en wilde je niet kwetsen.

geef niks hoor ;) je kan niet alles weten en zeker niet zien via een forum en gekwetst ben ik niet zo gauw.
naar wijchen is heen en terug 6 uur reistijd met trein, metro en de rest en dat gaat me gewoon niet lukken helaas.

Caviastal Lothlórien

Gast
Petra, als vervoer geregeld zou kunnen worden, zou jij ze dan serieus willen opnemen? Of is dit meer half-grappend gezegd? Want als voor jou de afstand een probleem is, wil ik best kijken of ik je een eind tegemoet zou kunnen komen of dat ik vervoershulp kan regelen.

Mijati

Gast
Ik wil ook wel aanbieden dat ze hier een tussenstop mogen maken (evt. kan ik ze in Tiel ophalen op de ncc).

nanga

Professioneel
Lid
17 apr 2007
Reacties
1.005
Aantal Cavia's
20
Petra, als vervoer geregeld zou kunnen worden, zou jij ze dan serieus willen opnemen? Of is dit meer half-grappend gezegd? Want als voor jou de afstand een probleem is, wil ik best kijken of ik je een eind tegemoet zou kunnen komen of dat ik vervoershulp kan regelen.

nee jiska ik ben serieus ik pb je even.

Caviastal Lothlórien

Gast
Kijk, dat gaat de goede kant op. Ik wilde net een vervoerstopic plaatsen, maar misschien is het zo zelfs al rond. Ik heb eigenlijk geen plannen om naar Tiel te gaan, maar voor de meisjes doe ik dat wel!

Petra, is Rijnsburg voor jou te doen qua afstand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Nadia GERESERVEERD Vijf sterren knuffelhuis gezocht voor twee Lunkarya dames Knuffelcavia's aangeboden 19
Goed tehuis gezocht voor ch teddy knuffel meisje Knuffelhuis gevonden!!!! Knuffelcavia's aangeboden 6
Brindle borstel pensioenzeugje zoekt fijn knuffelhuis Knuffelcavia's aangeboden 1
PCharlie Macy zoekt knuffelhuis Knuffelcavia's aangeboden 0
caviastal hilton 2 lieve zusjes zoeken een knuffelhuis(sheltie + coronet) Knuffelcavia's aangeboden 20
jolanda71 2 engels gekruinde beertjes zoeken een knuffelhuis Knuffelcavia's aangeboden 3
Snowdonia CS/Knuffelhuis Snowdonia stopt definitief!! Caviastallen en Combinaties 4
Caviastal Genieta Satijn peruufje Eva zoekt een knuffelhuis Knuffelcavia's aangeboden 20
djinnie Voor Daphne's cavia knuffelhuis: Lissy in de ren ;-) Foto en Filmpjes 4
Snowdonia Het nieuwe buitenverblijf van Knuffelhuis Snowdonia is af!!! Huisvesting 22
Daphne98 Fokbeer gezocht Dating Hoek 0
Mirjam1825 2 Teddy zeugjes gezocht Fokzeugen gevraagd 11
Roosje1993 Gezocht!!! Sheltie beertje creme buff rood Fokberen gevraagd 0
EmmaW Dek beer gezocht Dating Hoek 6
Nijn84 Gezocht CH Teddy Zeugje Fokzeugen gevraagd 0
SaskiaSammie Nieuw adres gezocht voor Fudge en Brownie en hun caviaflat Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 2
Lena de cavia Lover Cavia entertainment gezocht! Huisvesting 4
Marky California fokzeugje(s) gezocht Fokzeugen gevraagd 2
AylaS GEVONDEN California gladhaar koppel gezocht Fokkoppels gevraagd 7
donnadonna stoer knuffelbeertje gezocht in Noord-Nederland Knuffelcavia's gevraagd 9
PureRoses 2 US teddy zeugjes gezocht Knuffelcavia's gevraagd 3
Ernst GEVONDEN Buiten cavia’s gezocht Knuffelcavia's gevraagd 8
Nonoken Slate blue CH teddy beertje Fokberen gevraagd 2
CaviaPanda Gasbuikje, tips en adviezen gezocht Ziekten 11
krissy Borstel caafje gezocht Fokzeugen gevraagd 8
Vosje98 Gezocht: california zeugje Knuffelcavia's gevraagd 6
Wendy24 Gezocht lilac/safraan zeugje Fokzeugen gevraagd 1
Zephyr Gezocht baby (borstel) zeugje omgeving Noord Limburg Knuffelcavia's gevraagd 3
Gijsbert Gladhaar (California) fokbeer gezocht Fokberen gevraagd 3
VanRavenhorst Pleegmoeder gezocht omgeving Amersfoort Zoogbank 9
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp '2 Beertjes gezocht' Moderator Home 1
Caafje82 2 Beertjes gezocht Cavia's gevraagd 1
Bumblebee Gezocht cavia kooi van 120 cm Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 24
Khaleesi Twee jonge cavia zeugjes gezocht in Brabant/Limburg. (US/CH Teddy, Alpaca, Lunkarya.) Knuffelcavia's gevraagd 4
Christa82 Gezocht : 6 witte hekjes draadkubus Huisvesting 1
Hulp gezocht Gedrag en Verzorging 56
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Gezocht caviaflat' Moderator Home 1
WandaCrijns Gezocht caviaflat Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 2
MarLui Borstel cavia's gezocht Fokkoppels gevraagd 5
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Cavia erbij gezocht' Moderator Home 0
Puk-Dikke Cavia erbij gezocht Knuffelcavia's gevraagd 4
MartineLok Voorstellen en fokker CH Teddy gezocht Voorstellen 2
Mila2011 Leen kooi gezocht Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 5
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Zsm huisje gezocht' Moderator Home 0
mariekevh Zsm huisje gezocht Algemeen 0
mariekevh VERKOCHT Zsm nieuw huisje gezocht Knuffelcavia's aangeboden 1
Witje2019 Pleegmoeder gezocht omgeving Haarlem Zoogbank 10
LittleRose24 Gezocht: Overgebleven cavia/konijnenspullen Hokken, kooien & toebehoren gevraagd 1
Shadowfax (Baby) zeugje gezocht! Noord-Limburg / Oost-Brabant / Nijmegen Knuffelcavia's gevraagd 13
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp '2 baby zeugjes gezocht' Moderator Home 0

Vergelijkbare onderwerpen