• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Klotsend buikje

CDTBFS3

Beginnend
Lid
17 jan 2021
Reacties
23
Aantal Cavia's
7
Landen vlag
Hallo,

Ik las al een onderwerp dat nauw aansloot met de symptomen die Teddy vertoont... Hij is 200 gram afgevallen en wilt niet meer eten. Als hij bruusk beweegt of ik hem lichtjes heen en weer schud klotst hij. Alsof hij net liters water opheeft.
In het onderwerp "klotsende cavia" werd er gasophoping besproken... En dat lijkt me wel mogelijk. Zijn er enkele tips die we kunnen doen? Medicijnen die we kunnen geven, we hebben veel staan... Dwangvoer is onderweg.
Teddy zit nu even apart van zijn broer om te kunnen zien hoeveel hij eet en hoeveel keutels er zijn. Sinds gisteravond liggen er enkele kleine, plakkerige keutels. Hij knabbelt hier en daar aan wat hooi of paprika/selder.
Hij woog normaal 1170 gram. Nu maar 970 meer... Op naar de dierenarts gaan na, wat raden jullie aan?

Alvast bedankt
Ro