Kl*te dierenwinkel!

Discussie in 'Algemeen' op www.caviaforum.nl gestart door CharlieCaaf, 14 jul 2012.

1. CharlieCaaf

CharlieCaaf Beginnend

Lid:
    16 jan 2012
    Pluimen:
    20
    Ik wilde daarnet caviavoer gaan halen en stapte een dierenwinkel in, die prachtige verblijven heeft voor koikarpers, vogels, kippen, reptielen etc., maar niet voor knaagdieren. Die zitten natuurlijk in die standaard glazen bakken. Nu vind ik dat vaak wel sneu, maar als ze het een beetje opleuken met huisjes en speelgoed, het hok schoon is, er water en voer staat, dan kan ik het beter accepteren, dan als dit niet het geval is.

Nu was dit al een dierenwinkel waarbij ik al een keer iets vervelends had gezien, namelijk twee konijnen die elkaar tot bloedens toe aan het aanvallen waren, plus een mama-caaf met piepkleine baby's zonder een huisje, maar goed, ik was in de buurt en moest alleen nog ff snel voer hebben, dus dan toch hier maar naar binnen.

Ditmaal was het helemaal schandalig. Ik deed een rondje om de knaagdieren en zag daar een hele mooie cavia heel raar liggen: op de buik, met de pootjes gestrekt naar achteren en het zag er naar uit dat ze met haar achterpootjes had liggen trappelen over de grond, want daar zag je het glas van de bodem en het hok was nog maar kort ervoor verschoond.

Ik keek eens naar het buikje... maar zag geen beweging, toen tikte ik heel zacht op het glas... geen reactie, vervolgens stopte ik langzaam mijn hand in het hok en rommelde wat in het zaagsel... niets geen reactie. Dus ik raakte haar voorzichtig en zachtjes aan... en jahoor, ze was dood. Nog maar net, want ze was niet koud.

Ik riep onmiddellijk de winkelbediende erbij. Hij zei dat ze laatst uit haar hok was gesprongen en dus een flinke val had gemaakt. Dat ze sindsdien... "nog wel leefde". PARDON? Het kwam er echt uit zo van "Ze was al niet in orde, maar leefde nog wel". Nou ja, ik ben me toch kwaad geworden!

Ik heb ze even flink de waarheid gezegd. Over hoe alle dieren waar ze geld op verdienen er prachtig bijzitten (de reptielen vooral), ze een enorme winkel hebben, met nog heel veel ruimte over, maar dat ze de knaagdieren in minuscule hokjes stoppen zonder speelgoed en huisjes. Of ze er soms zelf zo bij zouden willen zitten en dat het nog erger was dan een gevangenis en dat ik het schandalig vind dat ze geen actie ondernomen hebben nadat de cavia gevallen was. Ik weet het allemaal niet eens precies meer, maar die jongen zei in elk geval weinig terug. Ik zei hem dat hij maar aan zijn baas moest gaan vertellen wat ik van deze winkel vond.

Het vervelende is ook nog, dat dit volgens mij de cavia-mama van een paar weken geleden was, want het was precies dezelfde tekening... zo'n siameestekening. Ik weet niet hoe dat heet bij cavia's. Ik voelde me zo rot! Toen al, toen ik haar zag zitten met haar baby's zonder beschutting en nu is ze daar waarschijnlijk ook nog op een heel vervelende manier aan haar einde gekomen. BAH!

Dit moest ik even kwijt, want ben echt met een rotgevoel thuisgekomen en voel me nog steeds klote. Was ik maar eerder in die winkel langsgekomen, dan had ik haar misschien nog kunnen redden...

Nou, dan ga ik mijn eigen boefjes maar even een flinke knuffel geven, blij dat zij wel een goed leven hebben!

• Pluimen Pluimen x 10
  2. Log in of registreer je om de geplaatste 20 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media