Kan een vouwoor verdwijnen?

Discussie in 'Genetica en erfelijkheidsleer' op www.caviaforum.nl gestart door Bellamy †, 13 jul 2012.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellamy †

Bellamy † Ervaren

Lid:
    8 okt 2011
    Pluimen:
    1.233
    Website:
    Aantal Cavia's:
    30
    Ik heb een jong zeugje rondlopen van nu 3 weken oud (Xsara). Bij haar geboorte had zij een vouwoortje. Maar wat ik wel vreemd vond, was dat zij die aan de linkerkant had en niet ook nog rechts erbij. Mijn ervaring door de jaren heen bij mijn eigen dieren en dieren die ik tijdens keuringen als schrijfster voorbij heb zien komen, was dat een enkele vouwoor altijd rechts zit (vanuit het dier gezien) of dat ze er 2 hebben. Nooit 1 vouwoor enkel links. En zij leek die wel te hebben. Wel een wat open vouwoor, niet zo strak als ik bij een ander beertje (zelfde vader, andere moeder, beertje Uvalde van nu bijna 2 maanden oud en aan de rechterkant) heb.
    Met 2 weken vond ik het al minder worden, maar vond het echt wel een vouwoor.
    Nu zijn we terug van vakantie en zijn de jongen 22 dagen oud. En ik kan dus geen vouwoor meer herkennen. Het is nog altijd iets gevouwen (meer dan haar andere oor), maar het is zeker geen scherpe vouw, het is gewoon zoals ze wel vaker kunnen hebben (sommige dragen de oortjes open en andere hebben een soort van vouwtje dat niet scherp is, wat dan ook geen vouwoor is).
    Op foto's is het vaak niet te zien, ik heb ook geen foto gemaakt van toen ze net geboren was (heb wel vaker vouworen gehad......).

2. Log in of registreer je om de geplaatste 3 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - vouwoor verdwijnen
  1. teddyfarm
    Reacties:
    13
    Bekeken:
    560
Niet open voor verdere reacties.

Sociale Media