• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Kamillosan of honingzalf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.258
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Een van mijn dames heeft momenteel een kapot en dus wat gevoelig tepeltje. Nu zat ik te twijfelen tussen kamillosan of honingzalf. Welke kan ik het beste kiezen? En is deze bij de Etos te krijgen of moet ik dan hiervoor naar de apotheek?

yelle

Gast
Bv Vetramil (volgens mij honingzalf) is gewoon bij een dierenwinkel te krijgen. Heb je nog evt oogzalf die nog houdbaar is??? Die gebruik ik bij wondjes oid als het niet meer bruikbaar is voor de ogen.

Fudgie

Ervaren
Lid
7 jul 2012
Reacties
498
Aantal Cavia's
4
Als het kapot is zou ik kiezen voor Vetramil (honingzalf) in verband met de ontsmettende werking :) Als het dicht is kan je over op kamilletinctuur, om de huid te kalmeren en beschermen.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.258
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Yelle, ik heb nog de oogzalf van de Beaphar.

Vetramil is hier bij de dierenwinkels niet te vinden. (heb dat al eerder gecheckt) Meeste kijken je aan of ze water zien branden. o_O Heb momenteel al uiercreme opgesmeerd. Maar kan ik de honingzalf ook bij de Etos halen? Of moet ik morgen naar de apotheek?

Fudgie

Ervaren
Lid
7 jul 2012
Reacties
498
Aantal Cavia's
4
Ik heb Vetramil bij Knoevel besteld geloof ik, ik heb het nog nooit in een 'gewone' winkel gezien.

yelle

Gast
Je kan de oogzalf proberen, wat ik van mijn zusje begreep zit er weinig tot geen verschil tussen de oogzalf van beaphar en van de dierenarts (zij deed paraveterinaire opleiding).
Heel apart, zaterdag heb ik t hier zien liggen de vetramil bij de dierenwinkel (toen ik dus de oogzalf haalde;)).
Als de Etos honingzalf heeft zal dat wel goed zijn hoor. Anders even van te voren bellen of er verschil in zit.
Pas heb ik ook neusspray gehaald van etos eigen merk ipv otrivin baby, dat meisje zij ook, dat is precies hetzelfde.

Fudgie

Ervaren
Lid
7 jul 2012
Reacties
498
Aantal Cavia's
4
Hey hallo, wil je me hier niet paranoia maken??? Ik weet t zeker:p. Zie hier (mijn dierenwinkel): http://hertog-hengelsport.nl/vetramil-wondzalf-10-gr
Yelle ziet ze niet vliegen hoor!

Hahaha sorry! Ik kom nooit in hengelsport toko's, was niet in me opgekomen dat ze daar ook Vetramil verkochten xD Bij de Petsplace hier en bij de Faunaland in Den Dolder sowieso niet, verder kom ik nooit in dierenwinkels ><

yelle

Gast
Hahaha sorry! Ik kom nooit in hengelsport toko's, was niet in me opgekomen dat ze daar ook Vetramil verkochten xD Bij de Petsplace hier en bij de Faunaland in Den Dolder sowieso niet, verder kom ik nooit in dierenwinkels ><

Ja jemig, noem even een dorp op zeg, Den dolder, ik ken het (werkte lange tijd in zeist) maar ik denk dat ik 1 van de 1 procent ben hier:p. En nee ik hengel helemaal niet!!!! Was de snelste link die ik kon vinden van hertog. Ik dacht dat ik koekoek werd dus moest mijzelf even bewijzen he:ninja:

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.258
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Mogelijk dat er toch verschil zit qua assortiment tussen het oosten en westen aka randstad van het land? Dacht dat die zalf van de dierenarts AB zat en die van Beaphar niet?

yelle

Gast
Mogelijk dat er toch verschil zit qua assortiment tussen het oosten en westen aka randstad van het land? Dacht dat die zalf van de dierenarts AB zat en die van Beaphar niet?

Wordt gezegd idd..... Ik ben er door mijn zusjes uitspraak niet over uit. Ik heb bij beiden goede ervaringen. Als de datum nog goed is, kan je het zeker proberen, het is punt 1 diervriendelijk, die garantie heb je. Vind ik zelf altijd 1 van de meest belangrijke eisen.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.258
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Belangrijkste is nu dat het wondje zsm dicht gaat in mijn ogen. Het bloed niet, maar prettig is het ook niet want het is duidelijk gevoelig. Ook zit madam er telkens aan wat vast niet helpt.

yelle

Gast
Belangrijkste is nu dat het wondje zsm dicht gaat in mijn ogen. Het bloed niet, maar prettig is het ook niet want het is duidelijk gevoelig. Ook zit madam er telkens aan wat vast niet helpt.

Ja... Meerderen en ik gebruiken hiervoor de oogzalfjes die je niet meer voor de ogen kan gebruiken. Dus zou het zeker in eerste instantie proberen, daar kan je gelijk mee beginnen, dat het je toch al in huis.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.258
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Het staat niet op de website Funker?

yelle

Gast
Wat heb ik misdaan? o_O

Hihihih! Gelijk Funker beschuldigen, nou nou!! :p Wil je de vetramil, zou ik als ik jou was gewoon morgen rondbellen naar dierenwinkels in de buurt, das altijd de meest energiebesparende manier ipv overal naartoe gaan.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.258
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Heb ook al moeders gevraagd of zij toevallig nog wat heeft liggen. Helemaal energiebesparend omdat ik toch al naar haar moet. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen