kale plek + schilfers en een bult

PiggiePuk

Liefhebber
Lid
6 mei 2013
Bericht
143
Reacties
40
Een tijdje geleden dat ik op het forum zat. Nu viel mij op dat Belle, 1 van mijn cavia's (bijna 5 jaar oud) een kale plek heeft op d'r zij. Er vallen nog een paar haren overheen waardoor het eerst leek of het gewoon een vieze plek was. Nu ik weet dat het een kale plek is zie ik ook dat hij steeds wat groter wordt. Wat betekent dit of waar komt het vandaan? Ze heeft wel eens jeuk maar niet alleen op die plek en niet meer dan normaal. (deze plek heeft ze overigens ook al in ieder geval een jaar) Ook is de huid verder gewoon mooi roze en heeft ze geen korstjes of bloederige plekjes.
Nu viel mij ook wat anders op, ze haart heel veel, vooral aan de achterkant bij haar kontje haal je er zo een hele bos haar uit, zonder dat het pijn doet ofzo. Ik zag dat hier dan ook vaak wat schilfers aan of tussen zitten.
En dan nog iets: ze heeft ook een knobbel/bult op haar zij, iets achter de kale plek. Heeft dit een relatie met elkaar? van de bult heeft ze geen last, lijkt ook geen pijn te doen als ik er aan zit oid.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.
657040

Laatst bewerkt: