• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Jong drinkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmietje

Beginnend
Lid
2 mei 2012
Reacties
0
Een week geleden is 1 van mijn 2 zeugjes bevallen van een tweeling. 1 is vlak na de geboorte overleden en de andere leek erg gezond te zijn, bij de geboorte woog ze 102 gram en op dag nummer 3 was ze al 110 gram. Daarna leek het echter slechter te gaan met haar en toen ik haar maandag woog (5 dagen oud toen) was ze terug op de 103 gram en had ze een beetje een vieze kont. Wel liep ze goed achter haar moeder aan en at ze wat hooi.
Vandaag woog ze nog maar 96 gram en is ze wat aan het piepen tijdens het ademen. De uiers van de moeder zijn helemaal vol dus ik denk dat ze gewoon echt niet drinkt bij haar.
Ik heb nu een bakje brinta in de kooi staan bij ze maar ook daar kijkt ze niet naar om. Is er iets wat ik kan doen om te zorgen dat deze kleine toch wat eet?

O ja, moeder laat haar wel toe. Ze is erg jong (net 5 maanden en gedekt door haar broertje bij de vorige eigenaar ik hoop dat haar 10 weken jongere zusje niet ook gedekt is...) maar is zeker een goede moeder. Ze is altijd bij haar, ligt samen met haar in het huisje of in een hoekje, zodra ze piept zoekt ze haar gelijk op en als ze uit de kooi is zoekt ze ook naar haar. Ze zit ook vaak onder haar maar nooit echt met haar snuitje bij de spenen maar lijkt echt niet te drinken.

Alvast erg bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderwerp starter Soortgelijke onderwerpen Forum Antwoorden Datum
Marc-Vandewiel Jong beertje drinkt geen melk? Zoogbank 2
djamilladijk Net verhuisde jonge cavia's Voeding 7
bliksem Help, babycavia drinkt niet meer! Voeding 20
Sannie *HELP!*M'n jonkie drinkt slecht/niet bij moeder!! Voeding 11
Puk&Coco 2 jonge cavia's in nachthok Gedrag en Verzorging 6
Melanie234 3 jongen geboren. Maar wat is het geslacht? Geboren 4
Litte 2 jonge cavia's. 1 heeft best grote wond. Vechten? Gedrag en Verzorging 19
Marky Geslacht van de jonge cavia’s Geboren 13
Zephyr 2 dames, 1 jaar jong (omgeving Noord Limburg) Knuffelcavia's aangeboden 2
Khaleesi Twee jonge cavia zeugjes gezocht in Brabant/Limburg. (US/CH Teddy, Alpaca, Lunkarya.) Knuffelcavia's gevraagd 4
Vosje98 Kanarie jongen Vragen over andere dieren 5
Cookie flapje Nieuw hier, met 2 jonge beertjes in huis, de cavia's zijn nu 2 dagen bij ons. Voorstellen 9
Inge1986 Jong borstel zeugje (liefst crème en/of California) gevraagd Fokzeugen gevraagd 4
BrunoMoos Wij zijn Bruno en Moos, twee jonge cavia’s met schimmelplekjes. Voorstellen 9
VosEnErnie Op zoek naar een jonge beer Voorstellen 4
Lien. Diarree bij jong Fokken 3
Romab Veel te jonge zwangere caaf Algemeen 18
cs kalára GEVONDEN Jong zilveragouti zeugje, bont, gekruind of borstels. Kort harig. Fokzeugen gevraagd 9
Anna1995 Koppeling jong zeugje aan 2 zeugen Gedrag en Verzorging 6
Juliette123 Jonge zeugjes gewicht Gedrag en Verzorging 4
Ronald KSV Jong Leven - Uitgeest e.o. Shows 0
AnnaKeer Jonge beertjes nest verlaten? Zoogbank 6
Susan jonge wolfjes kijken :D Foto's en filmpjes andere (huis)dieren 7
Christy Jong beertje gezocht Fokberen gevraagd 4
Mella Jong beertje gezocht omgeving Nieuwerkerk ad Ijssel Fokberen gevraagd 7
Karin 63 Zeug koppelen met jonge zeug. Gedrag en Verzorging 36
caafjes vd zonnehoeve Wanneer gaat mijn cavia jongen?? Draagtijd 111
Yindee 2 jonge borstel zeugjes Fokzeugen gevraagd 3
Vajenna87 GEVONDEN Jong beertje gezocht! Fokberen gevraagd 8
LittleRose24 Pasgeboren jonkies Fokken 11
Claug Onze 2 jonge caafjes hebben kale plekken.. Ziekten 6
Jolicoeur Jong caviazeugje Knuffelcavia's aangeboden 1
Alida Cavia's geboren bij jonge caviamoeder Geboren 10
frambroos kiezen: castraat, jong zeugje, ouder zeugje? Gedrag en Verzorging 23
Kwebbles&Pebbles Spoed nieuw thuis gezicht voor 3 mooie jonge beren Knuffelcavia's aangeboden 1
Kwebbles&Pebbles Spoed nieuw thuis gezocht voor Peruvian beren Fokberen aangeboden 1
Alida Gevraagd: jong knuffelzeugje goudagouti/wit/rood Fokzeugen gevraagd 3
Mayana Jonge borsteltjes voor Julia Geboren 4
Tessa-ruscaaf VERKOCHT Te koop 4 jonge California gladhaar (wit zwart) Knuffelcavia's aangeboden 1
Quondor 5 ling geboren en 1 caafje is half zo klein als de 4 andere. Wat bijvoederen? Geboren 27
Kiek GEVONDEN Jong beertje gevraagd Knuffelcavia's gevraagd 18
Pollepel Moeders is ziek, jongen voeren Geboren 3
Cs chinlon jong sheltie choco sable beertje aangeboden Fokberen aangeboden 1
Kwebbles&Pebbles Peruvian, buff/oranje achtig, choco/bruin Fokberen aangeboden 5
Furry Friends Forever 3 flinke jongen voor FFF TumTum Geboren 13
Cavia-baasje Jong beertje net uit het nest Knuffelcavia's gevraagd 19
Aquilegia Jonge cavia's (+4 weken, +300 gram) in Draadkubuskooi (C&C kooi) Huisvesting 9
Whatsername Twee jonge skinny beren samen Gedrag en Verzorging 16
Mayana VERKOCHT Everclear, jong roodbont borstel zeugje Fokzeugen aangeboden 2
DidivanderLeeuw Jong langhaar beertje Gedrag en Verzorging 13
Soortgelijke onderwerpen