• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Is hij toch lilac sable zilvervos??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooska

VIP
Lid
14 nov 2007
Reacties
2.209
Website
caviastalroosje.weebly.com
Aantal Cavia's
9
Ik heb een beer die bij de geboorte volledig heeeel licht lilac leek.
maar na ongeveer 2 weken begon je toch een heeeel klein kleur verschil te zien tussen buik en zijn lichaamskleur (wat raar is omdat normaal bij ch's de kleur alleen maar lichter word met opgroeien)
omdat hij toch niet echt door kleurde ging ik er vanuit dat hij gewoon lilac zilvervos was, maar dan veel te licht lilac.
Tegen dat hij 5 maanden was begon zijn neus toch wat te kleuren, niet duidelijk maar je begon de neus omlijnijng beter te zien.
Maar deze winter viel mij op dat zijn neus echter donkerder werd.. omdat ik weet dat russen bij koude ook beter kleuren voor ik mij af of hij dan toch gee sable kan zijn??

geboorte foto

verschil na 2 weken

op zijn mooist (oktober-november vorig jaar)
zie je de neusomlijning als je goed kijkt

nu is zijn neus dus nog iets meer lilac.. waardoor je nu vanuit het hok kan zien dat hij zilvervos is hahah

Status
Niet open voor verdere reacties.