Is een dierenwinkel echt zo heilig?

Discussie in 'Algemeen' op www.caviaforum.nl gestart door Thea, 18 jul 2012.

1. Thea

Thea VIP

Lid:
    20 aug 2009
    Pluimen:
    1.917
    Website:
    Aantal Cavia's:
    8
    Gisteravond kwam ik een vrouw tegen met haar honden toen ik mijn honden aan het uitlaten was. Normaal loopt zij veel eerder haar ronde, maar we wist dat ik altijd rond 24.00 - 00.30 uur mijn honden uitlaat, dus ze had gewacht, want ze wilde mij spreken. We hebben het er namelijk ooit eens (meer dan een jaar geleden) over gehad dat ik cavia's had en zij heeft konijnen.
    Maar nu zat ze met een probleem. Ze was laatst op visite bij de buurvrouw en ze zag tot haar grote schrik dat haar dochter een konijn en cavia in één (te klein) hok houdt. Normaal staan ze op de slaapkamer, dus ze had ze nog nooit gezien.
    Dus ze zegt dat een konijn en cavia niet samen gehouden moeten worden en al zeker niet in een te klein hok.

Nu had de buurvrouw geantwoord, dat dit geen probleem was, want de dierenwinkel zegt dat het wel kan. Als het konijn laat casteren dan kan je deze bij een vrouwtjes cavia zetten. Nee zei die vrouw je moet het nooit doen, man of vrouw, gecastreerd of niet.
    Maar zo wie zo is de dierenwinkel bang dat een mannetjes konijn en een vrouwtjes cavia samen jonkies krijgen, dat het konijn gecastreerd dient te worden?
    Ze heeft gepraat als brugman, maar nee ze wilde er niets aan doen, want wat weet zij er nou van, de dierenwinkel heeft gezegd....
    Het konijn ziet er goed uit en rustig, maar de cavia is iets mager en zit in een hoekje weg gedoken (er staat ook geen huisje of iets in het hok).

Waarom zij dus perse mij wilde spreken, ze wil nu dus eigenlijk de boel gaan forceren en zorgen dat die 2 daar weg gaan. Nu heeft ze zelf een paar konijnen, dus kan ze deze castraat er wel bij hebben. Maar als ze dit gaat doen, dan moet ze wel een opvang voor de cavia hebben, anders valt ze ook van de regen in de drup. Dus ja, ondanks dat ik van de week echt heb afgesproken er geen opvangers bij te nemen, komt er wel eentje bij als het buurmeisje niet tot reden vatbaar is. Ik ga het wel horen en wacht wel af, ze weet nu waar ik woon, dus ze hoeft niet meer anderhalf uur te wachten om haar honden uit te laten om mij tegen te komen.

2. Log in of registreer je om de geplaatste 22 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - dierenwinkel echt heilig
  1. Hilda
    Reacties:
    8
    Bekeken:
    444
  2. Dory
    Reacties:
    54
    Bekeken:
    1.832