• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Inslapen cavia

Caviameisje_88

Beginnend
Lid
4 apr 2021
Reacties
2
Landen vlag
gisteren onze caaf laten inslapen. Ik hoef geen discussie te starten hier ik wil alleen iedereen waarschuwen. Deze d.a. wilde het inslapen in 1 x doen, dus direct de dodelijke vloeistof injecteren. dit hebben we als onwetende caviabezitters 1 x meegemaakt, en dat dus nooit meer. Nu hebben we gezegd dat we dat niet wilde en toen vroeg ze: dus u wilt eerst een narcoseprikje? JA dus!!! dan vallen ze eerst in een diepe slaap en merken ze nauwelijks of niets meer van de 2e injectie. W e zijn zo blij dat we dat voor hem konden doen en ik heb het ook gezegd tegen de arts. Dus let op wil ik alleen maar zeggen.laat je niet overdonderen in je verdriet.Groetjes, Marja.

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
532
Aantal Cavia's
2
Sterkte.

zelf ook 1x meegemaakt dat het niet helemaal goed ging bij laten inslapen, of geen narcose of te weinig of te vroeg de andere prik ik weet het niet. Is jaren geleden, maar die beelden ben ik nog niet kwijt.

kimkb

Gevorderd
Lid
27 feb 2020
Reacties
158
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Heel veel sterkte! Goed dat je om een narcoseprik hebt gevraagd, maar geen prettige ervaring zo.

ShannaDaniels-11

Liefhebber
Lid
13 okt 2020
Reacties
108
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Heel veel sterkte met het verlies! bedankt voor delen van je ervaring ik heb er gelukkig nog nooit eentje in laten slapen maar ik wist dit niet.

Leetje65

VIP
Lid
24 okt 2011
Reacties
1.927
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Heel veel sterkte.
Heb afgelopen donderdag mijn caafje Lexie in moeten laten slapen en die heeft 2 prikjes gehad
Met de eerste was ze eigenlijk al zowat weg.
Bij een ander caafje is wel keer meteen de dodelijk vloeistof gegeven maar dan in de buik. Ging heel goed. Duurde wel wat langer maar is echt zonder slag of stoot goed gegaan. Gelukkig altijd goed. Een martelgang wil je niet.

Susan

VIP
Lid
30 nov 2014
Reacties
2.446
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
gisteren onze caaf laten inslapen. Ik hoef geen discussie te starten hier ik wil alleen iedereen waarschuwen. Deze d.a. wilde het inslapen in 1 x doen, dus direct de dodelijke vloeistof injecteren. dit hebben we als onwetende caviabezitters 1 x meegemaakt, en dat dus nooit meer. Nu hebben we gezegd dat we dat niet wilde en toen vroeg ze: dus u wilt eerst een narcoseprikje? JA dus!!! dan vallen ze eerst in een diepe slaap en merken ze nauwelijks of niets meer van de 2e injectie. W e zijn zo blij dat we dat voor hem konden doen en ik heb het ook gezegd tegen de arts. Dus let op wil ik alleen maar zeggen.laat je niet overdonderen in je verdriet.Groetjes, Marja.
Wat verdrietig dat je een nare ervaring had met het laten inslapen.
Bijna al mij caafjes eindigen helaas zo en mijn dierenarts zet ook in één keer de dodelijke injectie en het is nog nooit niet goed gegaan.
Ik zou denken twee keer spuiten is twee keer stress.

Sterkte.

PDSKS

VIP
Lid
15 jan 2016
Reacties
3.069
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Wat verdrietig dat je een nare ervaring had met het laten inslapen.
Bijna al mij caafjes eindigen helaas zo en mijn dierenarts zet ook in één keer de dodelijke injectie en het is nog nooit niet goed gegaan.
Ik zou denken twee keer spuiten is twee keer stress.

Sterkte.
Echt? Ik heb dat zelfs 20 jaar geleden niet meegemaakt, ook al was narcose soms voldoende...

PDSKS

VIP
Lid
15 jan 2016
Reacties
3.069
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Heel veel sterkte.
Heb afgelopen donderdag mijn caafje Lexie in moeten laten slapen en die heeft 2 prikjes gehad
Met de eerste was ze eigenlijk al zowat weg.
Bij een ander caafje is wel keer meteen de dodelijk vloeistof gegeven maar dan in de buik. Ging heel goed. Duurde wel wat langer maar is echt zonder slag of stoot goed gegaan. Gelukkig altijd goed. Een martelgang wil je niet.
Ook heel veel sterkte met het verlies van Lexie

Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
irisvk Terugkerende gebitsproblemen bij 4,5 jaar oude cavia.. inslapen of niet? Ziekten 20
Moeten cavia laten inslapen! Algemeen 42
Saskianx Brugvorming gebit, dierenarts zegt inslapen Gedrag en Verzorging 102
Elianax Inslapen Gedrag en Verzorging 5
Linda80 Inslapen nogal dramatisch verlopen :-( Ziekten 14
marissa234 Laten inslapen? (Update - is inmiddels gestorven) Ziekten 23
Mauweldie Doorgaan of inslapen? Ziekten 81
Bo helaas moeten laten inslapen Regenboogbrug 15
wanneer caviaatje laten inslapen Ziekten 23
Rooska Even jullie mening vragen (inslapen) Babbelbox 8
Benauwd: wel of niet direct laten inslapen? Ziekten 48
Lu kai cavies HELP! baby laten inslapen maar geen dierenarts. Ziekten 4
Paulien SPOED! Gebitsprobleem? Hoe lang dwangvoeren na narcose? Al laten inslapen? Ziekten 47
Furry Friends Forever Weer een verlies; ons nijntje Eve laten inslapen... Regenboogbrug 23
Lin87 Mijn lieve meisje is nu rustig aan het inslapen! Hoe kan ik haar nu begraven? Algemeen 28
maxima vrouwtje had mij bijna laten inslapen... Foto en Filmpjes 30
Eveline Wat heb ik over het hoofd gezien? Ziekten 14
vanessa inslapen? Ziekten 20
Lieke_V AANGEBODEN Huisdierenoppas aangeboden | Hele jaar door! Oppas aangeboden / gevraagd 0
Fenna.Broek Vanaf welke leeftijd cavia? Algemeen 1
josboss1995 Jonge cavia komt niet aan Gedrag en Verzorging 8
Anna 1973 Skinny cavia gecastereerd Knuffelcavia's aangeboden 2
Marijke79 Cavia abces onder kin Ziekten 3
TG2000 Cavia naar dierenarts met spoed? Ziekten 9
Anna 1973 Te koop skinny cavia van 1 jaar oud Castraat aangeboden 4
Ylse32 Cavia gecastreerd maar bleek een bal te hebben Algemeen 15
Baukje Cavia wordt aangevallen Gedrag en Verzorging 8
JolijnBekkers Mijn cavia eet niet meer zelfstandig Dierenartsen 14
Kirstenvdoorn Cavia blijft heel suf Ziekten 11
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Te koop: cavia hok, 120x90x60/30' Moderator Home 1
Shanna Te koop: cavia hok, 120x90x60/30 Hokken, kooien & toebehoren aangeboden 2
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Cavia flat te koop' Moderator Home 1
MartijnvanOord Cavia eet na operatie matig Ziekten 35
Mycaafjes97 Is mijn cavia zwanger? Ziek? Fokken 7
Sandra.vdpol Cavia zeug 5 jaar Dierenartsen 1
puck en knofje Gewicht cavia 6 maand Algemeen 3
Fenna.Broek Cavia hok bouwen hoe? Algemeen 9
Eefjeklijnstra Cavia (/huisdier-) fotografie Foto en Filmpjes 13
Winnie&Roo Nieuwe cavia Voorstellen 9
Sambol86 Cavia uitbreiding Voorstellen 5
Fenna.Broek Gewicht baby cavia Algemeen 8
Charlotte2906 Cavia nu alleen, wat te doen? Algemeen 14
Milou Hagenaars Cavia jongen groeien niet goed Fokken 2