Ik weet het even niet meer :(

MiDi

Liefhebber
Lid
2 jun 2011
Reacties
48
goedemiddag,

Ik ben echt ten einde raad, Mijn beertje heeft dus schurft dit is een blijf kerende iets bij hem!, dit heb ik nog geen 4 weken geleden laten behandellen bij de DA. Iedere week een spuit 3 x, nu heb ik dus 3 caafs, dus alle 3 behandellen, ik zei eerst nog is het echt schurft? ze konden nlk geen schurftmijt vinden in het afgeschaapte stukje huid. Maar toch er maar voor behandellen. Okee gedaan etc.. ik was 100 euro kwijt, en dat moest ik echt bij mekaar rapen. nu keek ik vanmorgen bij mijn beertje en ja hoor op zijn poot opengebeten en schilvers, ik heb meteen de DA gebeld, om te vragen of hij wel goed behandeld was ? Ze werden boos! ik ben in janken uitgebarsten, puur het feit, het zijn mijn allesjes, ik kan niet zonder ze en ik heb geen geld meer :( Nu moeten ze volgens hun weer 3x spuiten hebben, weer 100 euro :( ik legde uit dat ik geen geld heb, en dat ik dus later wil betalen. Nu vraag ik mij echt af... waren ze laats wel klaar ? geen na controlle, geen blauwe lamp i.v.m. eventuele schimmel, want ik vroeg daar zelfs om! Ik verschoon ze om de 4 dagen, geef schoon kruidenhooi, goed hardvoer gemengd, en ik geef veel groenten. De 2 zeugjes zijn nooit ziek, geen plekjes, maar moeten desondanks ook weer 3 spuiten. Mijn beertje is vanaf jongs af aan al ziek, schurft en schimmel, na de casteratie een abses, het zit hem niet mee. Maar de DA gaat direct over op spuiten en geld, ik begin mij er echt boos over te maken, ik kom met een ziek dier, hun behandellen het zonder na controllen, nog geen 2 weken later beessie weer ziek ? Ik ben machteloos, en ik heb gewoon geen geld, ik krijg minder omdat ik arbeids gehandicapt ben. Het is niet leuk meer, en ik wil niet dat het beest lijdt! Is Schurft niet zelf goedkoper te behandellen ? dat scheeld in de kosten, want A ze worden, niet goed behandeld volgens mij en B ze moeten alle 3, dat loopt op als ik iedere maand 100 euro kwijt moet zijn bij de DA. Wie kan mij vertellen hoe of wat, ik lees nlk hier ook dat 1 spuit voldoende is, desnoofds maar 2, nu moeten ze weer de ellende van prikken ondergaan. Ik heb nu wel een afspraak morgen en mag het godzijdank in mei betalen, maar het moet stoppen, anders kan ik er straks niet meer voor zorgen en ben ik genoodzaak ze mischien ergens anders te laten opgroeien. Oja beertje is een jaar de 2 zeugjes 2 maanden jonger. Ik wil dus niet in het laatste terecht komen. Graag raad of advies, voor zover mogelijk.

Alvast bedankt.