• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

ik snap er niks van

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Liefhebber
Lid
26 mrt 2012
Reacties
17
1,5 week terug ben ik met mijn jonge cavia naar de dierenarts geweest.
Ze reutelde veel. De dierenarts zei dat ze vocht achter de longen heeft. De cavia heeft een spuitje gekregen voor allergische reactie en ik heb antibiotica meegekregen voor 7 dagen. Vorige week heb ik eerder de dierenarts opgebeld omdat ze verkouden werd snot uit de neus en veel ging niezen. Dierenarts stelde voor om de cavia extra vitamine c te geven en vrijdagochtend weer te bellen hoe het dan gaat. Ik heb haar cavia fit gegeven haar snot uit haar neusje was over en hij nieste ook niet meer zoveel. Vrijdag weer gebeld en gezegt dat de cavia nog wel veel reutelde.Dierenarts vertelde dat ik door mocht gaan met de antibiotica en zolang hij goed eet en actief is dat het 'prima' is. Ik mocht wel foto's komen maken maar hij kan het beestje geen vochtafdrijvers geven omdat hij nog zo jong is.

Sinds gisteren is hij weer erg verkouden en ik geef hem veel groente en fruit en spuit hem cavia vit in zijn bekje.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet. Hij eet goed en is actief maar reuteld, komt snot uit zijn neusje en niest veel.

De cavia komt maar een paar gram aan per dag hij is nu 337 gram.

Status
Niet open voor verdere reacties.