Idee voor nieuw hok, graag jullie mening over grootte

Mabemako

Zeer ervaren
Lid
25 okt 2009
Reacties
620
Ik wil een nieuw hok gaan maken. Momenteel heb ik een flat maar ik merk dat ze vooral op de bovenste verdieping zitten en daardoor gaat het hok snel ruiken, door al die pies en poep op zo'n kleine verdieping. Ook vind ik 1 verdieping met een klep aan de bovenkant veel handiger met schoonmaken. Helaas kan ik niet zo'n mooi groot hok kopen als Debjuhh heeft, dat blijkt niet te passen in de enige hoek die ik in de kamer heb voor de caafjes. Omdat er geen tussenmaten zijn wil ik er zelf een gaan maken, maar ik heb wat twijfels over de afmeting. Ik heb daarom met planken een voorbeeld gemaakt hoe groot het hok gaat worden met huisjes en voerbakjes erin, en daar heb ik de caafjes ingezet en het eens aangekeken. Ze leken het wel heel prettig en interessant te vinden, liepen lekker rond en in en uit de huisjes. Het formaat kan net, denk ik zelf. Niet heel groot maar ook niet te klein. Nu heb ik nog 4 caafjes, als er eentje doodgaat komt er geen meer bij want ik wil terug naar de 3 caafjes en het daarbij houden, dat vind ik een mooi aantal. Ik denk dat het hok zeker groot genoeg is voor 3 caafjes. Ik heb foto's gemaakt van het voorbeeld met de caafjes erin, laat maar weten hoe jullie het vinden.
S5004777.jpg
S5004784.jpg
S5004778.jpg

ps: de kinderen vonden het ook heeeeeeel interessant, zie de voetjes :)).

S5004777.jpg S5004784.jpg S5004778.jpg