Honingraat papier

HennieHennie

Liefhebber
Lid
28 feb 2019
Reacties
46
Aantal Cavia's
4
Kennen jullie dit?

Dit is heel sterk goed vocht opnemend papier voor in kooien. Op de site staan diverse maten (voor vogelkooien) maar als je het voor je caviakooi wil kan je ze de afmetingen mailen en dan wordt het papier op de juiste maat voor je gesneden.
Het is mooi zwaar papier....ligt mooi vlak in de kooi. Niet hobbel de bobbel zoals met kranten. Ik heb nog 2 zakken Back2Nature staan maar als ik die op heb ga ik dit papier gebruiken met daaroverheen Aubiose. Met Back2Nature verschoon ik de kooi 1x per week (vanwege dat het nogal prijzig is). Maar halverwege de week vind ik de kooi toch niet schoon meer om te zien (hoewel ik ze niet ruik). En ik vind die grauw/grijze korrels niet "gezellig" staan in de kooi. Met dit papier lijkt me schoonmaken ideaal. Hup papier met alles erop in elkaar vouwen en de vuilniszak in! Poep blijft niet meer aan de bodem plakken. En papier met Aubiose is veel goedkoper dan B2N dus kan schoonmaken vaker. En het papier is gifvrij. Als de cavia's er aan knagen is niet erg! Ik lees op dit forum dat veel mensen puppypads gebruiken. Misschien is dit een goedkoper alternatief? Je krijgt het in pakketten van 250 stuks. Stel je gebruikt het dubbel....dan kun je 125 x de kooi schoonmaken. Als je kooi 120 cm x 50 cm is dan betaal je rond de 50 euro voor 250 keer verschonen (enkel) of 125 keer verschonen (dubbel) (als ik goed heb gekeken en gerekend!!)