• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Het kwaad is geschied

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caviastal 2 Dream

Liefhebber
Lid
30 jul 2006
Reacties
0
Website
groups.msn.com
O nee .. Wat ik net meemaakte:icon_neutral:
Ik had al in een ander topic geschreven dat Rowan & Snowy (m'n nieuwe aanwinsten van CS de Lieverdjes) precies vochten en dat ze klappertanden naar elkaar. Ik heb het toen gewoon ff aangekeken, en na een paar dagen waren ze alweer de beste maatjes. Vandaag echter, ik had ze buitengestoken in een hok, en toen ik even weg was kwam mijn zus me roepen dat er weer geklappertand werd..Ik zei, nou, dat gaat wel weer over.. Toch ff gaan kijken, maar ze leken helemaal niet boos op elkaar ofzo, en ze deden elkaar niets..Ik nam ze dan even op schoot en ze lagen rustig te slapen op m'n schoot.. Toen ik ze weer in hun hok zat, ging het mis. Ik had nogmaar juist het deksel op de kooi gedaan en ging me weer zetten aan de tuintafel, en toen hoorde ik plots een hels kabaal en gegil. Ik sprong recht en dacht jeetje, wat is dit nou?! ik keek in hun kooi en zag Snowy wild rondlopen en ik zag dat er heel wat bloed aan ze kopje hing. Rowan bleek in z'n oortje gebeten te hebben:icon_neutral: Er is een hap uit z'n oor... Heb ze direct gescheiden en eosine voor het stollen aan het oortje gedaan. Toen ik Snowy aan het verzorgen was, stond hij de hele tijd met z'n pootjes recht tegen me aan, precies om te vragen 'knuffel me even..' het leek wel of hij echt blij was dat hij van Rowan vandaan was... Ik heb zo te doen met Snowy:icon_cry: Het bloed is al wat gestold, en hij lijkt totaal geen pijn te hebben..Toen ik het verzorgde sprong hij ook helemaal niet weg of maakte geen rare geluidjes;..
Ze zitten nu natuurlijk wel weer alleen... Mijn mama zei dat ik Rowan moest koppelen aan een vrouwtje, zodat hij niet alleen zit.. Is dit wel een goed idee nadat hij gebeten heeft naar Snowy?! En Snowy .. moet ik hem alleen laten zitten of ook koppelen? Wat denken jullie dat het beste is? Ik denk dat ze anders zullen vereenzamen.. Ik ben ook 3 dagen niet thuis ; morgen vertrek ik naar Parijs...

Cs Arrieshoeve

Gevorderd
Lid
22 jan 2006
Reacties
1
Wat vervelend Kelly, net nu je op het punt staat 3 dagen naar Parijs te gaan.
Wat sneu voor die arme Snowy, die zal geschrokken zijn zeg.
Ik kan me voorstellen dat je nu in dubio staat. Wat nu? Lastig hoor!
Ik zou ze in ieder geval apart houden en voor beiden een maatje zoeken. Veel meer kan ik er niet van zeggen ik heb het gelukkig ook nog nooit meegemaakt.
Ik heb alleen de fokberen apart en op dit moment 1 klein brindle beertje (4 wk), ging ook nog niet in de jonge beren groep, maar probeer het van de week nog wel als ik thuis ben. De zeugjes zet ik ook geregeld in een andere groep met een gecastreerde beer en dat gaat altijd goed.
Sterkte en veel succes met je beslissing

vosje

Gevorderd
Lid
21 feb 2006
Reacties
0
Website
www.kinderlines.nl
Jee dat is vervelend, tja ik koppel ze meestal aan een jong beertje als het niet gaat en anders zitten ze alleen, soms zijn beren zo dominant dat ze niet samen kunnen met een ander, ik heb er hier ook zo een maar die kan alleen met een jong beertje van zo`n week of 4, dat is meestal dus maar tijdelijk, als hij dan weer alleen zit krijgt hij van ons wel extra aandacht hoor.

De Lieverdjes

Gast
Hé wat naar dat ze elkaar nu weer niet verdragen :( Vind het echt vervelend voor je! Die 2 zitten duidelijk in hun puberteit.
Kun je niet proberen om ze aan een jong beertje te koppelen?

Caviastal 2 Dream

Liefhebber
Lid
30 jul 2006
Reacties
0
Website
groups.msn.com
Jonge beertjes heb ik hier voor het moment niet zitten, buiten Fluffy en Lucky, maar die twee zitten al samen en ik wil ze eigenlijk niet scheiden, ze hebben het echt zo goed samen.. Er zijn hier wel 2 zeugen die al goed op gewicht zijn en die ik toch ging bij een beer steken. Ik ging een week geleden al een koppeltje maken met Rowan & Kuifje , maar heb het gelaten omdat Snowy dan alleen kwam te staan en ze hadden het toen zo goed bij elkaar... Maar nu kan ik dit wel gaan doen. Voor Snowy was er toen nog geen enkel zeugje al goed op gewicht enzo, maar nu heb ik ook een vrouwtje voor hem..:) Zou ik ze koppelen aan een zeugje of zou je dit nog laten na dit gebeuren..?

Marianne H

Ervaren
Lid
27 jan 2007
Reacties
0
Wat zielig .. Ik heb hier ook een cavia met een stukje uit z'n oortje. Zij heeft er geen last van (is een paar maanden geleden gebeurd). Ze zit nu apart met een andere cavia .. durf het niet meer aan.

De Lieverdjes

Gast
Het koppelen aan een zeugje zal geen probleem zijn, maar daarna moeten ze weer alleen en zal je er enkel nog jonge beertjes, die net van de moeder weg kunnen, er kunnen bijzetten...

Caviastal 2 Dream

Liefhebber
Lid
30 jul 2006
Reacties
0
Website
groups.msn.com
Hoi! Ik heb ze zojuist gekoppeld alletwee gekoppeld aan een zeugje. Rowan ging als een gek te keer :) Had een beetje medelijden zeg met Kuifje! Hij zat er al direct bovenop!! Snowy deed het wat rustiger...:) achter dat ze deze zeugjes gedekt hebben, zullen ze zo'n 3-tal weekjes alleen komen te zitten, want ik heb momenteel 2 zeugjes die al een weekje bij de beer zitten.. Dus dan kan ik een beertje uit hun nest (als ik zelf eentje houd..) bij hen zetten.

Cavia opvang Westland

Gast
MM ik dacht dat deze dieren niet gebruikt zouden worden de fok Jammer te horen dat dit nu dus wel is gebeurd:icon_cry:

Caviastal 2 Dream

Liefhebber
Lid
30 jul 2006
Reacties
0
Website
groups.msn.com
Euhm...
Ik heb eerlijk tegen Ilke gezegd dat ze gingen gebruikt worden voor de fok hoor...

Sorry, het was niet de bedoeling om je te kwetsen ofzo...

Heb ik nou iets verkeerd gedaan?:icon_rolleyes:

De Lieverdjes

Gast
Je hebt me inderdaad gezegd dat ze eens voor de fok gingen gebruikt worden...

Er gaan de laatste tijd heel veel dingen door mijn hoofd over de caafjes die ik opgevangen heb.
Ik ben er niet echt klaar voor maar zal het proberen uitleggen in een andere topic

AylaAsperger

Liefhebber
Lid
10 nov 2006
Reacties
0
Ik heb ook twee caafjes waarvan de een de ander in de oor gebeten had. Ik hoorde haar gillen en toen zat er bloed aan haar oortje. Een hele hap er uit. Het bloed stolde vrij snel en toen ging het een poosje goed. Nu zitten ze in de pubertijd en is er nog een hap uit haar zelfde oor gebeten. Maar ook dat is inmiddels een week geleden. Ze lijkt er verder helemaal geen last van te hebben. Ze doen ook nog dingen als eten enzo samen. Ik kijk het dus nog maar even aan!

Caviastal 2 Dream

Liefhebber
Lid
30 jul 2006
Reacties
0
Website
groups.msn.com
Nu versta ik het wat je bedoelde Ilke... Intussen gaat alles goed met Snowy, z'n oortje is alleen nog vuil vanbinnen, en er hangt een stukje aan dat wat loshangt.. Voor alle zekerheid komt de dierenarts vandaag om nog eens te kijken naar het oortje. Ik zal vanavond horen hoe het geweest is, zit nu momenteel nog op school :)

Manièra

Zeer ervaren
Lid
7 jan 2007
Reacties
74
Aantal Cavia's
5
Landen vlag
Gelukkig maar dat alles weer goed lijkt te gaan!

Caviastal 2 Dream

Liefhebber
Lid
30 jul 2006
Reacties
0
Website
groups.msn.com
Ja, inderdaad, want zoals het eruit zag als het vers gebeurd was ... Maar gelukkig, geen reden meer tot paniek, het geneest super:icon_cheesygrin:

De Lieverdjes

Gast
Gelukkig maar :D

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.001
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Caviastal 2 Dream,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Brupientje Help mijn cavia eet schors, kan dit kwaad? Gedrag en Verzorging 20
Susanne79 Kan het kwaad... Voeding 12
Mariëlle_cavia Cavia verkeerd voer gegeven! - Kan dit kwaad???? Voeding 14
babsie-bouncy Kan dit kwaad? Huisvesting 5
nathanja96 Kan vlas kwaad voor cavia's? Huisvesting 5
Petradhd Zooooo ontzettend kwaad! Babbelbox 12
Kaafiejaatje Kan het kwaad? Fokken 13
Leetje65 Ben goed kwaad geworden in de supermarkt. Babbelbox 82
Fiep Hier kan ik toch best kwaad om worden..... Algemeen 16
Leetje65 Kan dit kwaad. Algemeen 7
Linny's Cavia's Hoe komt het dat er een satijntje geboren is?! En kan dit kwaad? Fokken 22
lindah Kan het kwaad als ze na zo'n lange tijd nog een nestje zou krijgen Fokken 8
Ahum. Kan kerstboom kwaad? Voeding 39
Jessica Kwaad en verdrietig tegelijkertijd Algemeen 11
Ronald Vrouwen worden om niets kwaad ! Babbelbox 16
CsDeZoetjes Hier word ik gewoon super kwaad van!!! Algemeen 27
Rooska Ik ben zo kwaad! Babbelbox 36
cuytje Zo Kwaad dat ik wel kan slaan!!! Babbelbox 41
Ik ben echt KWAAD!!!!!!! Algemeen 72
caviastaldreambaby ik kan hier zo kwaad om worden Babbelbox 12
Ben echt heel kwaad Algemeen 34
PunkiePinkie kan dit kwaad? Ziekten 7
Lunkymoments & Corotimes reutelen kan dat kwaad Ziekten 17
Darkrose Kan dit kwaad? Huisvesting 10