Herkent iemand dit geluid? Kortademig?

Sharina

Beginnend
Lid
7 mrt 2019
Reacties
34
Hoi, ik had eerder dit geluid al eens geplaatst in het geluidentopic, maar kreeg geen reactie, dus ik zet hem even hier, in de hoop dat iemand het herkent en tips heeft. Al vanaf dat hij klein is hoorde ik met name ' s nachts af en toe een vreemd geluid. Pas later toen ik het vaker hoorde begon ik te denken aan kortademigheid. Ik ben bij de dierenarts geweest, zij heeft hem onderzocht en geluisterd, en ook heeft filmpje bekeken/geluid beluisterd. Ze vond hem een gezonde vent. Hij is nu 6 maanden goed op gewicht, ze hoorde niets bijzonders aan zijn longen e.d. Ze gaf aan dat ik kan uitproberen of het het stof is in het hok waar hij op reageert.

Dus ik had dweilen en fleece gekocht, maar vond dit na 1,5 dag al onwijs stinken en meneer hoorde ik alsnog.. weliswaar wel zachtjes, maar toch kortademig zijn.

Ik hoor het vooral in de nacht, heb een studio, dus zelfde ruimte. Ik had hem er vannacht uitgehaald en even zitten kroelen. Ik hoor hem moeite hebben met ademen.

Wat mij trouwens opvalt is dat het met een harde nies vaak eindigt. Dan stopt dat geluid.

Wat kan ik nog meer proberen? Hij heeft overigens ook een spekoog, zou dat iets kunnen verdrukken?

Bedankt alvast