• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Help! zwanger caafje krabt zich open door schurft!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiimberleym

Beginnend
Lid
7 apr 2012
Reacties
53
Ik weet niet of ik goed zit, maar ik post het hier omdat het om mijn zwangere caafje gaat.

Mijn caafje van 7 maand is nu zeven weken zwanger, ze komt goed aan en de babytjes zijn goed bewegelijk, ik denk twee stuks:).
Nu kreeg ze toen ze net twee weken zwanger was een nieuw vriendinnetje deze kreeg door de stress van het oververhuizen schurft, zij is behandeld en er volledig van genezen.
Echter mijn zwangere caafje heeft er ook last van gekregen, maar zo erg dat ze zich zelfs helemaal open krabt, dus wij naar de dierenarts en kregen wij stronghold (niet schadelijk voor de baby's) mee en honingzalf voor de wondjes (70 eu lichter!).
Nu ben ik al twee weken drie keer daags het wondje aan het insmeren met honingzalf en heeft ze al twee pipetjes gehad (over 2 weken de laatste), maar mijn schatje blijft zich open krabben en niet te zuinig ook!
De dierenarts zegt dat we de kuur moeten afmaken en dat we niet meer kunnen doen dan nu, daar heb je dus niet veel aan
Nu mijn vraag aan jullie heeft iemand hier ervaring mee en kan het zijn dat zij er zo last van heeft door de lage weerstand van de zwangerschap?

Ze eet goed, drinkt goed, ze krijgt vitamine C en drie keer daags groeten (andijvie, witlof, tomaten, rode paprika etc).
Bij mijn andere zwangere caafjes heb ik dit niet meegemaakt, dus vroeg me ook af of wij bepaalde voorzorgsmaatregelen moeten treffen voor de baby's zodra ze er zijn?

Groetjes,
Kimberley Muller!

Status
Niet open voor verdere reacties.