HELP! de DA weet het ook niet

Khydra

VIP
Lid
21 mei 2010
Reacties
2.489
Aantal Cavia's
45
bij DaisyBelle ontdekte ik een paar weken geleden een hele dikke wam. Ze had ook een abces bij de kaak, dus we dachten eigenlijk dat dit reactief vocht was, het voelde ook echt als oedeem.
De dikke bult bleef eigenlijk wel zitten, maar ze had er geen last van, dus ik wilde het even aankijken. Nu pakte ik haar vanmorgen uit de kooi en nu is ineens de hele buik, achterpoten en onderkin kaal :icon_question: :icon_eek: Niet geirriteerd, geen korsten, geen schilfers, alleen kaal. Dus ik ben gelijk naar de DA gegaan en zij weet het ook niet! Ze houdt op de een of andere manier vocht vast, want ook de buik en kontje voelen nu vol vocht.
Ze heeft geen koorts, geen lymfklieren te voelen, geen cysten, geen tumoren, niks. Hartfalen kon ze er ook niet van maken, longproblemen dacht ze ook niet. Ze was heel eerlijk, dat ze het ook niet wist en eerlijk gezegd ik ook niet :$
We hebben haar nu symptomatisch behandeld, ze heeft Furosemide gehad, en ik ga beginnen met Metacam en Enroflox en ik heb haar voor de zekerheid ook ivomec gegeven, maar ja ik zou toch wel heel graag de oorzaak willen weten. Zij wordt in juli 5 jaar, ze oogt ook niet ziek, is wel wat rustiger, ik moet haar 's morgens "wakker maken" om naar het voer te gaan, maar dan eet ze wel
Heeft iemand ooit iets dergelijks meegemaakt? Wat moet ik hier nu mee? :$